پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

کیش اینوکس يك رویداد مهم اقتصادی و راهبردی است / مناطق آزاد كشور پايلوت قدرتمند براى سرمايه گذارى

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در آئین افتتاح رویداد کیش اینوکس 2023 در جزيره کیش با بیان اینکه این رویداد اقتصادی مهم و راهبردی است افزود: تولید در کنترل تورم و خلق درآمد برای کشور نقش ویژه دارد.

حجت الله عبدالملکی با بیان اینکه تولید، خالق قدرت اقتصادی است و عنصر سرمایه گذاری مهمترین نقش در تولید را دارد افزود: هر کشوری که تولید بالایی دارد، قدرت برتر نیز است.
عبدالملكى با تشریح انواع سرمایه گذاری در دنيا، گفت: در دنیا  243 نوع سرمایه گذاری به ارزش سرمایه  10 تا 13 تریلیون دلار وجود دارد که میتوان برای استفاده از این سرمایه ها  برنامه ریزی کرد.

وی با اعلام صادرات سالانه  18 میلیارد دلار از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: هم اکنون 700 هزار نفر در این مناطق اشتغال دارند و 70 درصد ترانزیت دریایی نیز از مناطق آزاد انجام مى شود.

مشاور رییس جمهور، از مثبت شدن تراز تجاری مناطق آزاد در سال 1401 خبر داد افزود: تراز این مناطق 770 میلیون یورو و مثبت شده است.

عبدالملكى، از رفع مشکلات بنیادین مناطق آزاد در دولت مردمی سيزدهم خبر داد و گفت: در این مناطق دیگر قاچاق کالا وجود ندارد چون کالای سرگردان در مناطق نداریم و این مناطق تبدیل به سکوی صادرات شده اند.
وى، همچنین از اصلاح فرآيند ثبت شرکت در مناطق آزاد خبرداد و افزود: مناطق آزاد پایلوت قدرتمند برای سرمایه گذاری اند و در این مناطق فضای کسب و کار و بهبود شاخص سهولت کسب و کار بهتر است.
دبیرشورایعالى مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد: طراحی بسته های سرمایه گذاری 850 بسته به ارزش 15 میلیارد یورو در این دولت انجام گرفت.
عبدالملكى خاطرنشان ساخت: معنقدیم مناطق آزاد و ویژه اقتصادى در سطح بین المللی و جهانی بهشت سرمایه گذاری هستند.

***شفاف سازی جز از مسیر بازار سرمایه ممکن نیست

رییس سازمان خصوصی‌سازی نیز گفت: آنچه برای توسعه کشور لازم است جذب منابع است و این جز از مسیر بازار سرمایه ممکن نیست.

مالک رحمتی رییس سازمان خصوصی‌سازی در ارتباط با هدف برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس اظهار داشت: ابتدا باید توجه کنیم که این نمایشگاه ها و همایش ها برای عرضه و آشنایی است یا برای حل یکی از مسائل کشور؟ اقتصاد مگر چند جز دارد غیر از بانک، بیمه، سرمایه گذاری و خصوصی سازی که همه در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: آنچه باید در اولویت قرار گیرد این است که اقتصاد باید رشد کند و این جز در مسیر سرمایه گذاری امکان پذیر نیست.

رحمتی تصریح کرد: دلیل اینکه نمایشگاه در منطقه آزاد است جذب سرمایه از کشورهای داخلی و خارجی است و بسیاری از مناطق آزاد قابلیت جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی را دارد.

رییس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: به دلیل شرایط تورم کشورمان، بانک مرکزی و سایر بانک ها چاره ای جز مهار تورم ندارند و اگر بخواهیم در یک کشور این معادله را حل کنیم باید از طریق سرمایه‌گذاری وارد شویم.

رحمتی ضمن تشکر از بازار سرمایه برای جذب سرمایه برای شرکت های بزرگ و تازه تاسیس گفت: آنچه برای توسعه کشور لازم است جذب منابع است که برای این هدف بیش از پیش به اعتماد مردم به دولت، بخش خصوصی و بخش دولتی نیاز داریم و این جز از مسیر شفاف‌سازی امکان پذیر نیست و راهکار این شفاف سازی حضور در بازار سرمایه است.اگر بتوانیم همه شرکت های خصوصی و دولتی را در یک اتاق شیشه ای بگذاریم همه شرکت های بزرگ کوچک و بزرگ شرکت می کنند.

رحمتی خاطر نشان کرد همه شرکت های بزرگ باید از مسیر بازار سرمایه رد شوند و نگاه سینوسی و فصلی به بازار سرمایه کارآمد نیست و باید به بازار سرمایه نگاه طولانی مدت داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز اقتصاد کشور در بازار سرمایه نیازمند نوآوری و است و نمی توانیم بازار سرمایه را با فرمول های قبل مدیریت کنیم.

رییس سازمان خصوصی‌سازی در پایان گفت: مقوله مولد سازی یکی از پیشران های جدی در دولت است و بیش از پیش به شما مردم نیاز داریم.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین