پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

فیلم / منطقه آزاد ماکو دروازه‌ای به سوی اروپا

منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد، علاوه بر هم‌مرزی با ترکیه و نخجوان ، همجوار با ارمنستان و منطقه قفقاز بوده و گلوگاه کریدور زمینی شمال و جنوب (رقیب کانال سوئز در خشکی) و نقطه اتصال آسیا و اروپا می باشد. و با توجه به اهمیت مواصلاتی استراتژیکی قفقاز برای ایران، انجام عمده مبادلات و آمد و شدهای تجاری و سیاسی بین ایران و اروپا از این محور می باشد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو فاصله اندک منطقه آزاد ماکو از بنادر مرسین در دریای مدیترانه و ترابوزان در دریای سیاه، امتیاز چشمگیری در دسترسی به بازارهای اروپا از راه زمین ودریا است که در مقایسه با بنادر جنوبی کشور در خلیج فارس به دلیل مسافت و صرفه های اقتصادی ناشی از مقیاس جای تردیدی باقی نمی گذارد که این منطقه اقتصادی ترین گلوگاه دررقابت با راه دریایی شرق وغرب در خشکی است.

در این خصوص حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با پایگاه خبری پول نیوز گفت: دو نکته را درباره منطقه آزاد ماکو باید بگویم موضوع اول نقش منطقه آزاد ماکو در این پازلی که مناطق آزاد دارند شاید عمده‌ترین آن بحث لجستیکی باشد؛ چون باکو نقطه اتصال آسیا به اروپا است و ما با کشورهای متعددی می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم.  موضوع دوم باز ما در زمینه‌های گردشگری، معدن و امنیت غذایی می‌توانیم حضور فعالی داشته باشیم و در آن دو نکته‌ای که دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد اشاره داشتند؛ هم جهانی‌سازی مناطق آزاد که به آن خیلی کم‌تر توجه شده است.

مصاحبه دکتر گروسی
play-rounded-fill
فریدون فدایی دولت سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز از پتانسیل منطقه آزاد ماکو برای توسعه صادرات خبر داد.
فریدون فدایی دولت سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این ۵۲ طرح با در نظر گرفتن محور‌های کسب و کاردر این منطقه در حوزه‌های لجستیک و حمل و نقل، کشاورزی و دامپروری، صنعت، معدن، گردشگری، بازرگانی و خدماتی و ورزشی برای معرفی به سرمایه گذاران علاقمند به حضور در منطقه آزاد ماکو آماده شده است.

فدایی دولت ادامه داد: این طرح‌ها با هدف تسهیل فرآیند آغاز فعالیت سرمایه گذاری و منطبق بر نیاز‌های اصلی منطقه آزاد ماکو آماده شده و در آن پیش بینی میزان سرمایه گذاری و اشتغال زایی با معرفی محل اجرا لحاظ شده است.

فدایی دولت
play-rounded-fill
پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین