پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

توسعه فرهنگی منطقه در گرو اتحاد و تقریب مذاهب اسلامی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: توسعه فرهنگی منطقه و کشور در گرو اتحاد امت اسلامی و تقریب مذاهب است و در این میان نقش نخبگان دینی و مذهبی بی بدیل می باشد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، محمدرضا عبدالرحیمی روز سه شنبه در گردهمایی وحدت با شرکت علمای اهل تشیع و تسنن با حضور رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی،‌ ائمه جمعه و علمای اهل تشیع و تسنن منطقه برگزار شد افزود: خوشبختانه در سال های اخیر در منطقه آزاد ماکو اختلاف و فاصله بین مذاهب اسلامی نداشتیم.

وی با بیان اینکه در منطقه آزاد ماکو همه در مسیر تقریب مذاهب و وحدت امت اسلامی قدم بر می دارند ابراز امیدواری کرد: امید است شاهد اتحاد و همدلی بیش از پیش بین مذاهب مختلف در مسیر تعالی امت اسلامی و سعادت دنیوی و اخروی به پشتوانه دولت به عنوان نخبگان ابزاری و علما و فرهیختگان به عنوان نخبگان فکری منطقه باشیم.

عبدالرحیمی با بیان اینکه توسعه فرهنگی و اجتماعی یکی از بنیاد های اساسی در کل کشورها محسوب می شود ادامه داد: نظام فکری حاکم بر کشور به توسعه فرهنگی یه عنوان یک اقتضای مهم تمرکز بیشتری دارد چرا که ستون ها و پایه های دینی و فرهنگی، شاکله فرهنگ حاکم بر کشور را تشکیل می دهد.

وی خواستار مشارکت جدی علما و فرهیختگان حوزه های دینی چه تشیع و تسنن در تقریب مذاهب و وحدت بیش از پیش اسلامی شد و اظهار داشت: توسعه فرهنگی جز با تفکر تقریب و وحدت و انسجام امت اسلامی در برهه جدیدی از مدیریت و حکمرانی این کشور محقق نخواهد شد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی :
وحدت میان مسلمانان به وسیله قرآن معجزه پیامبر(ص) است

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز در این نشست وحدت میان مسلمانان به وسیله قرآن را معجزه ی دیگر نبی مکرم اسلام دانست و افزود: تألیف قلوب بین مسلمانان کار خداست که در قرآن کریم به بهترین وجه ترسیم شده است و درصورت عمل به دستورات الهی در قرآن به “تألیف قلوب“ خواهیم رسید.
آیت اله شیخ عبدالکریم بی آزار شیرازی با اشاره به اینکه قبائل اوس و خزرج در مدینه که قرن ها اختلافات شدید داشتند و یا اختلافات دینی بین یهود و نصارا با تدبیر پیامبر به وسیله دستورات قرآن به پایان رسید.
وی سرچشمه حل اختلافات را تبدیل «انا» به «نحن» دانست و اضافه کرد: کرد و گفت: حج نماد «وحدت، اخوت و برادری» مسلمانان جهان اسلام است و در آن تبدیل «من» به «ما» بوضوح قابل مشاهده است.
وی وحدت را عامل مهمی در توسعه جوامع اسلامی دانست و اظهار داشت: وحدت به معنی تعامل، همدلی و همکاری تمام مذاهب برای پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی است.

امام جمعه ماکو:
هفته وحدت یادگار ارزشمند و ماندگار امام خمینی (ره) است

امام جمعه شهرستان ماکو نیز در این آئین با بیان اینکه هفته وحدت یادگار ارزشمند و ماندگار امام خمینی (ره) است گفت: امام خمینی (ره) با نام گذاری سالروز ولادت نبی مکرم اسلام (ص) به عنوان هفته وحدت، جهان اسلام را متوجه بنیادی‌ترین اصل اسلام یعنی تقریب مذاهب و وحدت نمود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی با بیان اینکه داشتن اصول دین مشترک بین مذاهب اسلامی عاملی برای اتحاد و وحدت است افزود: از دیگر عوامل تقویب وحدت امت اسلامی خدای واحد داشتن و کلمه لااله الا الله است .
وی اعتقاد به پیامبر اعظم (ص) را وجه مشترک دیگر بین ادیان دانست و افزود: تمامی مذاهب اسلامی پیامبر اکرم (ص) را به عنوان الگو و سنت او را به عنوان معیار عمل قبول دارند و آن عاملی برای اتحاد است.
حجت الاسلام هاشمی حج را از دیگر مشترکات امت اسلامی و زمینه ساز وحدت عنوان کرد و افزود: اعتقاد به ظهور حضرت مهدي (عج) نیز بعنوان يكي از مولفه هاي اساسي ،وحدت دربين مسلمانان است. چرا که بسياري از مسلمانان اعم از شيعه وسني به ظهور موعود و اينكه روزگاري حكومت صالحان به ايشان خواهد رسيد ايمان و اعتقاد راسخ دارند.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین