پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پیشتازی منطقه آزاد ماکو در حمایت از کارگران آسیب دیده در بحران کرونا

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو به عنوان نخستین منطقه در سطح کشور بعد از پالایش اطلاعات کارگران متقاضی استفاده از بیمه بیکاری سه ماهه، برای ۵۱۷ نفر که مشمول استفاده از حمایت دولت شناخته شده اند، اقدامات لازم صورت گرفته و جهت پرداخت حمایت به شعبه تامین اجماعی معرفی شده اند که این عزیزان با معرفی شماره حساب بانکی خود در سامانه بیمه بیکاری از مستمری مربوطه برخوردار می شوند.

محمد آذرپناه روز دوشنبه در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه ازاد ماکو  با اشاره به نام‌نویسی ۲ هزار و ۱۰۰ کارگر این منطقه در سامانه گفت: از این تعداد ۵۱۷ کارگر بیکار شده بر اثر شیوع ویروس کرونا در منطقه آزاد ماکو مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری شناخته شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هنوز در هیج جای کشور اطلاعات پالایش شده ثبت نام شدگان مثل منطقه آزاد ماکو به مرحله عملیاتی نرسیده است افزود، از این جهت منطقه آزاد ماکو در حال حاضر هم پیشتاز و هم رکورد دار خدمت رسانی به آسیب دیدگان جامعه کار و تولید در کشور است. همچنین فرایندهای اداری ۲۳۴ نفر از این تعداد تکمیل شده و پیش‌بینی می‌شود با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای تامین این اعتبار، مقرری بیمه بیکاری ظرف روزهای آینده به حساب افراد واجد شرایط واریز شود.

مدیرکار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: بزودی دستورالعمل و رویه پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲درصد به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اطلاع رسانی و عملیاتی می شود.

وی افزود: چنانچه افراد بیکار شده مشمول قانون بیمه بیکاری بوده اما در سامانه مشمول شناخته نشده باشند می توانند با مراجعه به مدیریت کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو نسبت به درخواست برقراری مستمری بیمه بیکاری اقدام نمایند.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین