پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مشارکت حداکثری در انتخابات، موجب تقویت قدرت نرم ملی کشور است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو موجب افزایش اقتدار و قدرت نرم برای کشور است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو؛ محمدرضا عبدالرحیمی در همایش حضور حداکثری که به همت سازمان منطقه آزاد ماکو با حضور نخبگان سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی منطقه برگزار شد، اظهار داشت: حضور مردم در پای صندوق های رای به عنوان پشتوانه اساسی برای حرکت در مسیر پیشرفت و هدایت کشور و تعیین سرنوشت بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه با اشاره به اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی افزود: در جمهوری اسلامی، امور کشور از راه انتخابات، انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهر و روستا اداره شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین با بیان اینکه امروز مهمترین رویداد پیش روی کشور، موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است، ادامه داد: مردم با حضور آگاهانه و شایسته گزینی، در اداره امور شهرها و روستاها که ملموس با زندگی روزمره ایشان است، موجبات بهبود مستمر شرایط زندگی خود را فراهم کنند.

وی انتخابات را مظهر حضور مردم برای تعیین سرنوشت خود عنوان کرد و گفت: انتخابات مظهر احقاق حق مردم است و بر اساس اصل ۵۶ قانون اساسی، طبق اصل قانون اساسی حاکمیت‏ مطلق‏ بر جهان‏ و انسان‏ از آن‏ خداست‏ و هم‏ او، انسان‏ را بر سرنوشت‏ اجتماعی‏ خویش‏ حاکم‏ ساخته‏ است‏ و هیچ کس نمی تواند این حق را از انسان سلب کند و یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاصی قرار گیرد.

وی ادامه داد: آینده این کشور با حضور و مشارکت حداکثری و با انتخاب اصلح از بین صالحین می تواند هم در حوزه شهری و روستایی و هم در سطح کلان ملی شاهد شکوفایی و حرکت در مسیر پیشرفت باشد .

عبدالرحیمی با اشاره به این سخن حضرت امیرالمؤمنین(ع) که یُسْتَدَلُّ عَلَی اِدبارِ الدُّوَلِ بِاَربَعٍ: تَضییعِ الاُصولِ وَ التَّمَسُّکِ بِالفُرُوعِ وَ َتقدیمِ الاَراذِلِ وَ تَاخیرِ الاَفاضِلِ» اظهار داشت: امام علی (علیه‌السلام) در روایتی چهار عامل را سبب شکست دولت‌ها معرفی کرد که عبارتند از ضایع کردن اصول و مسائل مهم، سرگرم شدن به فروع و امور کم اهمیت، به کار گماردن آدم‌های دون پایه و نیز کنار گذاردن انسان‌های فاضل، لذا باید با بهره گیری علمی از این توصیه مولای متقیان در انتخاب شایستگان و واگذاری هدایت جامعه به شایستگان به معنای واقعی در همه سطوح، زمینه های توسعه و پیشرفت و سامان ملک و ملت را بیش از پیش رقم زنیم.

وی اضافه کرد: برای انتخاب اصلح باید تقدیم افاضل کنیم و به تدبیر امور خود را با مراجعه شایستگان به افراد دانا، ماهر ، مجرب ، برخودار از بینش بالا و صادق و پاکدست و تلاشگر بسپارم.

عبدالرحیمی در بیان شاخص های انتخاب اصلح بیان داشت: فرد صالح باید از سطح بالایی از دانایی عمومی و راهبردی و مهارت ادراکی و فهم نافذ و تجربه مدیریت مرتبط با مسائل کلان ملی بینش بسیار بالا در رابطه با موضوعات ملی و بین المللی بوده و از روحیه جهادی و تلاشگری تدبیر پایه همراه با صداقت و پاک دستی باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، حضور حداکثری در پای صندوق های رای را پشتوانه ای برای دولت آینده برای حضور موثر در عرصه های مختلف بین المللی و حل مسائل ملی دانست و گفت: با حضور حداکثری است که منتخب با همراهی از سوی مردم و به اتکاء ایشان می تواند بر بسیاری از چالش های موجود غلبه نماید.

همایش حضور حداکثری به همت سازمان منطقه آزاد ماکو و با حضور نخبگان و فعالین فرهنگی و اجتماعی اهل تسنن و تشیع با رعایت پروتکل های بهداشتی در سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین