پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

لزوم ثبت اطلاعات زنجیره ارزش واحدهای صنعتی و معدنی جهت اخذ تسهیلات در مناطق آزاد

تمامی واحدهای صنعتی و معدنی در مناطق آزاد جهت اخذ تسهیلات ترجیهی، تمدید پروانه، دریافت سوخت و … نیازمند ثبت اطلاعات زنجیره ارزش در سامانه جامع تجارت می باشند.

در پی دی اف زیر می توانید مراحل اخذ تسهیلات از وزارت صنعت و معدن و تجارت و همین طور برنامه زمان بندی ثبت اطلاعات زنجیره ارزش مواد معدنی را ملاحظه فرمایید.

شيوه نامه درخواست تسهيلات از وزارت صنعت و معدن و تجارت:

با عنايت به تفاهمات صورت گرفته ميان وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانك هاي مسكن و صنعت و معدن با هدف استفاده از امكانات اين وزارتخانه درسامانه جامع تجارت به منظور تحقق تامين مالي زنجيره اي و ارائه تسهيلات و خدمات براي فعاليت هاي توليدي و صادراتي نظر به اينكه استعلام صورتحساب الكترونيكي ازطريق سامانه جامع تجارت به عنوان يكي از پيش شرطهاي اساسي براي برخورداري از اين تسهيلات به شمار مي آيد طي مراحل ذيل براي كليه متقاضيان ضروري مي باشد.

۱-ثبت نام در سامانه جامع تجارت و اخذ نقش تجاري
كليه متقاضيان ميبايست با مراجعه به آدرس اينترنتي www.ntsw.ir و انتخاب گزينه ثبت نام، مراحل ثبت نام خود در اين سامانه را تكميل نمايند. در صورتي كه كاربر شخصيت حقوقي داشته باشد، بايد نسبت به معرفي شركت و اخذ نقش پايه حقوقي اقدام نمايد. پس از دريافت نقش پايه حقيقي و يا حقوقي، با انتخاب بخش “اخذ نقش تجارت داخلي” نسبت به دريافت نقش تجاري شامل توليدكننده، واردكننده، عمده فروش و … اقدام نمايد.

٢ -اخذ شناسه كالا
كليه تامين كنندگان كالا مي بايست براي كالاهاي مربوطه اقدام به اخذ شناسه كالا نمايند.
لذا چنانچه براي كالاي مذكور امكان اخذ شناسه اختصاصي وجود داشته باشد بايد شناسه مذكور اخذ گردد و چنانچه امكان اخذ شناسه اختصاصي وجود نداشته باشد براي كالاي خود از شناسه عمومي استفاده نمايند.

  • فهرست كالاهاي داراي شناسه اختصاصي به شرح ليست پيوست خواهد بود.

٣ – ثبت اسناد ورود و فروش درسامانه جامع تجارت
متقاضيان ميبايست پس از ورود با نقش تاجر داخلي، متناسب با نوع فعاليت نسبت به ثبت ورود كالا شامل اظهار توليد، اظهار واردات، تاييد اسناد خريد و … اقدام نموده و سپس اسناد فروش را در بخش انتقال مالكيت و مكان ثبت نمايند.

٤ -تاييد اسناد خريد توسط خريدار (متقاضي تسهيلات)
در انتها، خريدار كالا ميبايست نسبت به طي مراحل ثبت نام در سامانه جامع تجارت اقدام نموده و پس از دريافت نقش تجاري با مراجعه به بخش “مديريت اسناد ورودي” نسبت به تاييد اسناد خريد اقدام نمايد.

برنامه زمانبندی ثبت نام :

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

3 دیدگاه دربارهٔ «لزوم ثبت اطلاعات زنجیره ارزش واحدهای صنعتی و معدنی جهت اخذ تسهیلات در مناطق آزاد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین