پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران جهت تقویت زیرساخت‌های گردشگری ماکو

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ماکو شهری با ظرفیتهای خاص گردشگری است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌به نقل از ایسنا، ضرغامی امروز جمعه ۳۰ اردیبهشت در جمع خبرنگاران در ماکو با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت‌های خاص گردشگری داردکه تبدیل به یک منطقه آزاد شده است، افزود: متاسفانه مردم تاکنون شهد شیرین وجود سازمان منطقه آزاد ماکو را در منطقه نچشیده‌اند، در حالی که مردم باید از اقدامات انجام‌شده توسط دولت در منطقه آزاد ماکو آگاهی پیدا کنند.

وی ادامه داد: ماکو یک منطقه زیبا است که در دره واقع شده است و از طرفی به دلیل صخره‌ای بودن امکان گسترش شهر در این منطقه وجود ندارد.

ضرغامی اضافه کرد: از جمله مشکلاتی که در ماکو وجود دارد به کمبود واحدهای اقامتی برمی‌گردد که برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و نیز تقویت زیرساخت‌های گردشگری منطقه تسهیلات به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه برخی برای توسعه شهر موضوع ساخت‌وساز در بافت تاریخی را مطرح می‌کنند، در حالی که بین بافت تاریخی و فرسوده تفاوت وجود دارد، گفت: ما روی بافت تاریخی حساس بوده و حاضر نیستیم حتی خدشه‌ای به آن وارد شود و مسئولان ماکو برای حفظ حلقه اصلی بافت تاریخی اتفاق نظر دارند. چرا که بافت تاریخی بخشی از هویت مردم منطقه است، اما برای ساخت‌وساز در بافت فرسوده ماکو می‌توان تجدیدنظر کرد و بنده امروز نیز در دیدار با مسئولان برای انجام این کار دستورات لازم را صادر کردم. با حفظ قوانین میراث‌فرهنگی اجازه توسعه و گسترش ماکو نیز داده می‌شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین