پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بار دیگر واردکننده دیروز،‌ تولید کننده امروز در منطقه آزاد ماکو

واحد تولیدی انواع سیم برش الماسه و سنگ ساب که روزی وارد کننده محصولات خارجی بود امروز در منطقه آزاد ماکو به تولید این محصولات با همان کیفیت خارجی آن اقدام کرده است که ظرف ۲۰ روز آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ مدیرعامل واحد تولیدی شرکت لقمه سان ماکو تولید کننده انواع سیم برش الماس و سنگ سمباده در حاشیه بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از روند احداث و راه اندازی این شرکت گفت: این کارخانه برای اولین بار در منطقه اقدام به تولید پودر سنگ سمباده و سیم برش الماس با سرمایه گذاری ۱۶۵ میلیارد ریال نموده و محصولات تولیدی آن قابل رقابت با نوع ایتالیایی است .

یاسر احمدزاده با بیان اینکه محصولات تولیدی این شرکت دارای ۱۰ درصد سرعت برش بیشتر نسبت به نوع مشابه موجود در بازار عمل می کند ادامه داد: کاهش قیمت تولید و کیفیت این محصول از مزایای محصولات تولیدی این شرکت بوده و بعد از تولید انبوه بازار مصرف داخلی و بازارهای کشورهای همسایه را تصرف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای خرید دانش فنی این محصول ۲۰۰ هزار دلار هزینه شده است، افزود: شرکت لقمه سان ماکو، نمایندگی محصولات وکا آبراسیو ترکیه و اردک الماس ترکیه پودر تصفیه اسمارت ایتالیا را در ایران در این زمینه نیز در خدمت صنعت سنگ کشور بود که امروز با سرمایه گذاری درمنطقه آزاد ماکو به تولید کننده این محصولات تبدیل شده است.

احمدزاده با بیان اینکه در این واحد برای ۱۵ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است، گفت: قیمت تمام شده این محصولات در داخل کشور ۵ دلار کمتر از قیمت جهانی آن بوده و هم اکنون ۳۰۰۰ متر در ماه تولید و به فروش می رسد.

وی از افزایش تولید اسمی این محصول به ۱۵ هزار متر در ماه،  طی روزهای آتی خبر داد و خاطرنشان ساخت: هم اکنون نیاز کشور به این محصول سالانه ۶۰۰ هزار متر است که بعد از رسیدن به ظرفیت اسمی، می توانیم ۲۵ درصد نیاز کل بازار را تامین کنیم.

احمدزاده گفت: با تولید این محصول ۳ میلیون دلار در سال صرفه جویی ارزی برای کشور عاید خواهد شد.

شایان ذکر است این شرکت در شهرک صنایع سبک منطقه آزاد ماکو احداث شده و تا یکماه آتی به بهره برداری می رسد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین