پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ضرورت مصون سازی زیرساخت های منطقه آزاد ماکو برای تبدیل به قطب دیتاسنتر

در دیدار حسین گروسی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با سردار محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، ضمن تاکید بر مصون سازی زیرساخت های منطقه آزاد ماکو برای تبدیل شدن به قطب دیتاسنتر و شهرهوشمند، ملزومات و تداوم کارکرد زیرساختهای حیاتی منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه با اشاره به تفاهم نامه احداث مرکز داده قطب شمالغرب کشور با وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات گفت: قرارداد سرمایه گذاری و احداث مرکزداده هزار رکی (دیتاسنتر) در منطقه آزاد ماکو با شرکت آسیا تک آغازی بر احداث یکی از بزرگترین مراکز داده مورد نیاز برای شبکه ملی اطلاعات کشور و ارائه خدمات به شرکت ها و کسب و کارهای مختلف ارائه کننده خدمات در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

حسین گروسی صادرات خدمات دیتا سنتر و میزبانی داده در سطح کشورهای همسایه منطقه آزاد ماکو را یکی از اثرات این طرح عنوان کرد و افزود: شرکت آسیاتک به عنوان سرمایه گذار این طرح به دلیل موقعیت جغرافیای منطقه آزاد ماکو در دروازه مبادلات جمهوری اسلامی ایران با اروپا و ترکیه و دسترسی آسان به شبکه ای بین المللی با توجه به مزیت ها و مشوق های قانونی منطقه آزاد در حوزه مالیات و معافیت های گمرکی تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز پروژه، اقدام به سرمایه گذاری کرده است.

وی از جانمایی و آغاز عملیات اجرایی پرژه دیتاسنتر توسط شرکت آسیاتک به عنوان سرمایه گذار این طرح خبر داد.

سردار ساسانی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مراکز داده برای امنیت اطلاعات اظهارداشت: منطقه آزاد ماکو یکی از مناطق استراتژیک و مهم در پدافند غیرعامل است و در شرایط کنونی باید تمامی ملزومات برای ایجاد زیرساخت های آن لحاظ شود.

وی افزود: در شرایط کنونی دشمن در حوزه اقتصاد در حال ایجاد چالش است وکشورهایی می‌توانند در حوزه کسب‌وکار و فعالیت‌های تجاری باقی بمانند که دسترسی دقیق‌تری به داده و اطلاعات مربوطه را داشته باشند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین