پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

منطقه آزاد ماکو میزبان اولین دوره مسابقات کشوری سافاری «با مختصات» +گزارش تصویری

معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: به همت این سازمان، اولین دوره مسابقات کشوری سافاری «با مختصات» در منطقه آزاد ماکو در قالب جشنواره زمستانی برگزار شد.

بهنام امیریان در حاشیه برگزاری این مسابقات در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه این مسابقات صبح روز شنبه از کاخ سردار ماکو آغاز شد، افزود: در این دوره از مسابقات سافاری با مختصات که برای اولین بار در کشور در منطقه آزاد ماکو برگزار شد، تعداد ۲۰۰ ورزشکار از استان های مختلف کشور از جمله استان های قزوین، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، البرز، زنجان،، کردستان، خوزستان، لرستان و …شرکت داشتند که در نهایت از ده نفر برتر تجلیل شدند.

وی با بیان اینکه برگزاری این مسابقات که جزوی از برنام های جشنواره زمستانی بود در راستای معرفی ظرفیت ها و جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه آزاد ماکو در سطح ملی و رونق صنعت گردشگری در وسیعترین منطقه آزاد کشور انجام شد اضافه کرد: ایجاد نشاط و شادی در بین خانواده‌ها، آمادگی برای برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی دیگر و میزبانی از گردشگران و مسافران از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: این مسابقات با عبور خودروهای ۲ دیفرانسیل در مسیر ۱۳۰ کیلومتری واقع در محدوده جاذبه های طبیعی و تاریخی منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

شایان ذکر است: در سافاری با مختصات،  شرکت کنندگان می بایست با نقشه خوانی، نسبت به مسیریابی برای ۱۰ مختصات اعلام شده در کمترین زمان و کمترین خطا اقدام کنند.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین