پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اعیاد شعبانیه مبارک باد

شعبان که مَهِ سُرور هر مرد و زن است /تابان ز وجود جلوه چار تن است

هم مولد سجاد و اباالفضل و حسین / هم مولد پاک حجت بن الحسن است

سوم، چهارم و پنجم شعبان المعظم ، مزین گردیده به طلوع خورشید های منوری از آسمان ولایت و امامت، انواری که همواره چراغ راه هدایت بشریت بوده اند و گرمی بخش دلهای مومنین خداجوی.

سومین روز از این ماه سالروز میلاد فرخنده و سراسر شعف سرور و سالار آزادگان جهان و سید شباب اهل جنت حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)  ،چهارمین روز شعبان میلاد باسعادت قمر بنی هاشم ، بزرگ جانباز دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) و پنجم شعبان تولد سید الساجدین حضرت زین العابدین (علیه السلام) است.

حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) در باره امام حسین (علیه السلام) فرموده اند:«حسین (علیه السلام) را در دلهای مومنان ، محبتی ژرف و پنهان است و او دری از درهای بهشت می باشد . سوگند به آنکه جانم به دست اوست حسین (علیه السلام) در آسمان ها بیش از روی زمین به عظمت یاد می شود و او زیور آسمان ها و زمین است.»

روز پاسدار روز ولادت امام حسین ( علیه السلام ) است و عنوان پاسدار ، یادگار روزهای افتخار برای مهم دوران تاریخ ما در آینده و یادگار لحظه های حساس این انقلاب است .

حضرت ابوالفضل العباس ( علیه السلام ) فرزند برومند  حضرت امیرالمومنین امام علی ( علیه السلام ) در چهارم شعبان  سال 26 هجری در مدینه  منوره چشم به جهان گشودند . ایشان از محضر پدری چون امیر المومنین ( علیه السلام ) و برادرانی همچون امام حسن ( علیه السلام )  و امام حسین ( علیه السلام ) بهره علمی ، معنوی و اخلاقی بردند و به کمالات و جایگاه رفیعی دست یافتند .

چه زیبا سالروز ولادت آن جانباز بزرگ و اسوه وفاداری به عنوان روز تجلیل از جانبازان نامگذاری شده است تا همگان درس ایثار، فداکاری و جانبازی را از اوج ایثارگری و وفاداری او بیاموزند.

پنجم شعبان میلاد امام چهارم شیعیان است  که ایشان را  با کنیه های ابوالحسن و ابومحمد و با القاب زین العابدین، سید الساجدین، سجاد، زکی، ابن الخیرتین و امین می شناسند.

صحیفه سجادیه یادگاری گرانبها از امام سجاد(ع) است که نیایش‌های ایشان را در برمی گیرد و شامل 75 دعا و نیایش است که علاوه بر راز و نیاز با حضرت حق، مواضع سیاسی ایشان را نیز در برگرفته است. این کتاب گرانبها به زبور آل محمد(ص) شهرت یافته است.

دعای هفتم صحیفه سجادیه در ۱۰ فراز از امام سجاد (ع) نقل شده و به آسان شدن دشواری‌ها به دست خدا و فراهم آمدن اسباب حیات به‌واسطه رحمت الهی اشاره داردکه خواندن آن در این ایام شیوع بیماری کرونا  از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی )توصیه شده است .

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین