پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

روحیه شهادت طلبی و ایثارگری عامل اقتدار نظام اسلامی است

امام جمعه شهرستان پلدشت گفت: روحیه شهادت طلبی و ایثارگری ملت ایران مهمترین عامل اقتدار نظام اسلامی در تمام عرصه ها است.

حجت الاسلام وحید طالبی شامگان یکشنبه در آئین گرامیداشت روز شهدا درجمع فرزندان شهدای منطقه آزاد ماکو گفت: خدای متعال برای شهادت ۶ جایزه تعیین فرموده است که نشان دهنده ارزش والا و جایگاه ویژه شان نزد اوست.

وی افزود: شهدا در زمره نیکوکارترین و محبوب ترین افراد در نزد خداست و پاداشی بس عظیم دارد. امام سجاد(ع) در روایتی ارزشمند، جایزه های شهدا از طرف خدا را برشمرده است. مزدی که شهید در این راه دریافت می کند؛ در واقع ارزشی کالایی است که او در مبایعه و معامله با خدا فدا کرده است.

امام جمعه پلدشت با بیان روایتی از رسول گرامی اسلام (ص) افزود: برای شهید شش خصوصیت و خصلت از جانب خداوند است. یعنی خدا آن را به شهید وعده می دهد. هدیه ای که خدای متعال از جانب خودش به صورت مستقیم آن را به شهید هدیه می کند.

وی دفاع از دین اسلام را اصلی ترین مولفه کسب رضایت الهی دانست و اضافه کرد: شهدای اسلامی همواره به دنبال رضایت پروردگار و با روحیه شهادت طلبی جان خود را با معبودشان معامله کردند.

حجت الاسلام طالبی با بیان اینکه مساله شهید و ایثارگری کهنه نمی شود اضافه کرد: موتور حرکت جایزه اسلامی بر روحیه ایثارگری و شهادت طلبی استوار است

فرماندار: امنیت پایدار کشور در سایه خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری است

فرماندار شهرستان ماکو گفت: امنیت پایدار، دستاورد خون شهدا برای کشور است و ما باید تمام تلاشمان حفظ این امنیت از طریق وحدت و تحمل سلایق مختلف از هر دیدگاه باشد.

نادر کاظمی در این آئین با اشره به اینکه حمایت و صبر و بردباری خانواده معظم شهدا تکلیف ستودنی است افزود: انقلاب اسلامی که امروز شاهد آن هستیم و خاری در چشم ابرقدرت‌های جهان شده است حاصل خون پاک فرزندان این خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد مشکلات در مسیر توسعه کشور است اضافه کرد:‌اگر امروز کشور در شرایط بد اقتصادی مسیر پیشرفت و توسعه را بر خود نبسته و این مسیر را ادامه می‌دهد نشان از وجود همان روحیه ایثارگری و کار جهادی جوانان امروز و نسل حاضر است.

کاظمی گفت: ما باید بدانیم که شهدا با توکل و ایمان به تکلیفشان به بهترین شکل عمل کردند و امروز نوبت ما است که با خدمتگزاری و تلاش برای اعتلای نظام با تبعیت از رهبری و خدمت رسانی بتوانیم ادامه دهندگان راه شهدا باشیم.

فرماندار شهرستان شوط نیز در این آئین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیاز جدی امروز جامعه دانست و گفت: در همین راستا تکریم خانواده معظم شهدا وظیفه تمامی مسوولان است.

شهروز بابازاده خدمت بی‌منت و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را وظیفه هر فردی دانست و افزود: باید ایثارگری و فداکاری‌های ایثارگران برای دفاع از نظام و انقلاب را الگوی خود قرار داده و با کار جهادی مشکلات ایثارگران را به حداقل برسانیم.

شایان ذکر است : در این آئین از فرزندان شهدای منطقه آزاد ماکو تجلیل به عمل آمد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین