پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

قدردانی مشاور رییس جمهور و‌ دبیر شورایعالی مناطق آزاد از عملکرد ستاد خدمات سفر منطقه آزاد ماکو/ الحمدلله فضای بانشاطی در منطقه آزاد ماکو ایجاد شده است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی ضمن قدردانی از عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو گفت:‌ الحمدلله در نوروز امسال فضای بانشاط و خوبی در منطقه آزاد ماکو ایجاد شده است.
به گزارش فرینا، حجت الله عبدالملکی در نشست شورای معاونان و مدیران منطقه آزاد ماکو افزود: در مناطق آزاد نظم و انظباط بیشتر و ایجاد برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی برای مسافران و گردشگران و همچنین مردم محلی توسط متولیان مناطق آزاد متناسب با تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن از مشخصه های عید نوروز امسال بودکه با استقبال عامه مردم و گردشگران مواجه شد.

در این نشست معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن ارائه گزارش عملکرد ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ماکو گفت:‌ ۳۴۳ هزار و ۱۴۵نفر کل مسافر و گردشگر ورودی به منطقه آزاد ماکو ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد داشته است البته به دلیل مجهز نبودن گیت ورودی به پلاک خوان و تردد شمار امکان ثبت دقیق آمار در سال گذشته مقدور نبود.

بهنام امیریان افزود: از مبادی ورودی منطقه نیز ۳۰۹ هزار و ۳۹۹ نفر وارد منطقه آزاد ماکو شده اند که از این تعداد، 41205 نفر از 4 جاذبه گردشگری منطقه بازدید کرده اند.

وی تتعداد اقامت ثبت شده در مراکز اقامتی منطقه را در ایام نوروز ۱۴۰۲ بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در این خصوص نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 327% رشد  داشته ایم و ضریب اشغال تخت های مراکز اقامی رسمی 65% بوده است.

امیریان در ادامه به تشریح برنامه های اجرا شده در طول نوروز برای شهروندان و مسافران نوروزی پرداخت.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین