پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

دفتر گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو مستقر در گمرک بازرگان، میزبان مسافران خارجی

منطقه آزاد ماكو در شمال غربی ترین نقطه جغرافیایی ایران و در همسایگی كشورهای تركیه، آذربایجان و ارمنستان و مرز ایران با اروپا واقع شده كه این روزها میزبان مسافران و گردشگران نوروزی است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، با استقرار دفتر گردشگری منطقه آزاد ماکو مستقر در گمرک بازرگان و حضور کارشناس مسلط به زبان های خارجی روابط غمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو ، مسافران خارجی ابتدا با دریافت اطلاعات و بسته های معرفی ظرفیت های گردشگری منطقه، وارد این بهشت خفته در تاریخ و برآمده از طبیعت می شوند.

حضور دائمی کارشناس مسلط به زبان های خارجی در این دفتر و پذیرش میهمانان خارجی گوشه ای از آماگی برای میهمان نوازی مردم ایران و منطقه را به گردشگران خارجی نشان می دهد.

اووین ملهوس تبعه کشور نروژ در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری با بیان اینکه این دومین بار هست که به ایران سفر میکند اظهار کرد: کشور ایران دارای جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی فراوانی هست و اطمینان دارم که هر شخص که از کشورهای خارجی برای بار اول به ایران سفر میکند تصمیم به سفر مجدد به این کشور خواهد گرفت.

اولاف لانگ گردشگری از کشور المان که با دوچرخه اش وارد کشور ایران میشود اذعان کرد که قبل از شروع سفر مطالعات زیادی در مورد مناظر دیدنی، آثار تاریخی و فرهنگ ایران انجام دادم و نهایتا تصمیم به سفر به این کشور گرفتم که از بدو ورود به این کشور حس خوبی نسبت به مردم و محیط اطرافم داشتم و کاملا احساس آرامش و امنیت می کنم.

الشام آدام تبعه کشور سودان که به مقصد تبریز از ترکیه برای بار سوم وارد ایران میشود اذعان کرد تصویری که رسانه ها از چهره ایران برای جهان درست کرده اند غیر منصفانه است وبرای هر کسی که به ایران سفر میکند چهره واقعی این کشور و مردمانش متفاوت و به یاد ماندنی خواهد بود.

شایان ذکر است: وجود بازارچه مرزی نیز از دیگر عواملی به شمار می رود كه در كنار جاذبه های گردشگری این منطقه توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب كرده است.

آثار و جاذبه‌های بی نظیر تاریخی این منطقه از جمله مجموعه كاخ سردار، محوطه قلعه قبان، دخمه سنگی فرهاد، عمارت كلاه فرنگی، حمام تاریخی ماكو، پل پنج چشمه، قره كورپو (پل سیاه)، پل قلعه جوق، كوه قیه، كوه چركین، كلیسای زورزور، چشمه ثریا و بازارچه‌های مرزی چشم هر بیننده ای را می نوازد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین