پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

نشست خبری مشترک مدیران عامل مناطق آزاد ارس و ماکو

در حاشیه منطقه آزاد ماکو به دلیل موقعیت جغرافیایی از ظرفیت‌های عظیم برای گردشگری، تولیدات صنعتی و معدنی و کشاورزی، صادرات، ترانزیت کالا برخوردار است.

به گزارش اقتصادتهران، حسین گروسی در نشستی خبری در حاشیه پنجمین نمایشگاه ایران اکسپو۲۰۲۳، ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: پایه و اساس توسعه اقتصادی کشور از همین مناطق آزاد است به طوری که با اجرای درست قوانین مناطق آزاد، اثر چشمگیر آن بر اقتصاد قابل مشاهده خواهد بود.

وی با بیان آن که ظرفیت ترانزیتی در این منطقه می‌تواند فرصتی برای افزایش درآمدهای ارزی کشور باشد تصریح کرد: این در حالی است ایجاد مشاغل و توسعه تجارت از مزایایی است که این منطقه آزاد را با اهمیت کرده است.

گروسی با دعوت از گردشگران برای بازدید از منطقه آزاد ارس یادآور شد: در حالی که در فصل گرما، به مناطق گرمسیر کشور به راحتی نمی‌توان سفر کرد، منطقه آزاد ارس با ظرفیت ها و پتانسیل بالقوه، عامل مهمی در جذب گردشگر به شمار می‌رود به طوری که می تواند پاسخگوی نیاز گردشگران در فصل تابستان باشد.

وی بر ضرورت هرچه بیش تر این منطقه تاکید و اظهار داشت: منطقه آزاد ارس جزو جوان ترین مناطق آزاد در کشور است که با داشتن جذابیت‌های گردشگری فراوان، خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی را پوشش می‌دهد.

لازم به ذکر است ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو در قالب ۵۲ بسته سرمایه گذاری در نمایشگاه تجاری اکسپو ایران در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت.

گروسی با یادآوری این که ۷۰ کشور از سراسر جهان در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند افزود: نمایشگاه اکسپو، رویداد بسیار مهمی در حوزه صادراتی نمودن محصولات تولیدی کشور به خصوص در مناطق آزاد است که می‌تواند کمک شایانی در تحقق شعار رشد تولید و مهار تورم صورت دهد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین