پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اجرای برنامه در حوزه کودک و نوجوان، رشد فرهنگی منطقه را در پی دارد

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و سرمایه‌گذاری در بخش کودک و نوجوان نه تنها باعث رشد فرهنگی منطقه بلکه ایران قوی را به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ بهنام امیریان در دیدار با مسوول تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی افزود: منطقه آزاد ماکو به دلیل تنوع قومیتی و مذهبی و موقعیت استراتژیک جغرافیایی آن و هم مرزی با دو کشور، یک منطقه خاص می باشد که کودکان و نوجوانان می توانند مخاطب فرهنگی این کشورها نیز قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو در ماه های اخیر تمرکز خود را بر اجرای برنامه و تولید محتوا برای کودکان و نوجوانان منطقه معطوف داشته است اظهار داشت: با تمام امکانات و بدون منت آماده همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و استان هستیم.

امیریان در این دیدار خواستار احداث مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در منطقه آزاد ماکو با فعالیت درون مرزی و برون مرزی برای اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی شد.

مسئول تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز در این نشست منطقه آزاد ماکو منطقه ای با کودکانی با استعداد و خلاق توصیف کرد و گفت: ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای کودکان به وسیله ابزارهای نوین و سیار در نقاط محروم و مرزی را در دستور کار داریم.

لیلا شویدی افزود: این تماشاخانه ها با امکانات و تجهیزات بومی کشور به صحنه نمایش تئاتر، سیستم صوت و تصویر و پرده سینما مجهز شده تا در راستای تحقق عدالت فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی به مناطق هدف خود سفر کند.

وی اضافه کرد: تماشاخانه سیار برای نیل به اهداف خود نیازمند همکاری‌های مشترک با سازمان منطقه آزاد که دغدغه مشترک فرهنگی و هنری دارد است و در این راستا باید هم‌افزایی بیشتری صورت گیرد.

شایان ذکر است : آشنایی با جایگاه و اهمیت تماشاخانه سیار و تبادل تجربیات و اطلاعات و… از موضوع‌های مورد بحث و گفت‌وگو در این نشست بود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین