پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

طرح امکان سنجی انتقال زندان ماکو به خارج از محدوده شهر مورد بررسی قرار گرفت

با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مشاور رئیس سازمان زندان های کشور، امام جمعه، فرماندار ماکو و جمعی از مسئولین محلی طرح امکان سنجی انتقال زندان ماکو به خارج از محدوده شهر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ مشاور رئیس سازمان زندان های کشور در این جلسه گفت: با درخواست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از دادستان کشور در سفر اخیری که دادستان به ماکو داشت، با انتقال زندان ماکو به خارج شهر موافقت کرده و رئیس سازمان زندان های کشور ابلاغ رسمی به تعیین تکلیف نمود.

محمدی با اعلام موافقت سازمان زندان ها با انتقال زندان فعلی ماکو اضافه کرد:‌ سازمان زندان ها به دنبال گسترش فضای زندان ها نیست بلکه با بهره گیری از روش های نوین و تکنولوژی روز به  دنبال مدرنیته سازی می باشد.

محمدی باز اجتماعی پذیری زندانیان با ایجاد فضای آموزشی و فرهنگی در زندان ها و ارتقای اردوگاه های ماده 42  زیرمجموعه سازمان زندان ها را از جمله برنامه های سازمان زندان های کشور عنوان کرد و افزود: فضای زندان های کشور با رویکرد تأدیب و آموزش زندانیان باید طراحی شوند.

 حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه گفت: احداث زندان جدید پیشنهادی و انتقال زندان فعلی به آنجا در واقع یک واحد تولیدی مواد برای اشتغال زندانیان خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتقال زندان ماکو از ورودی شهر ماکو به حومه شهر از مطالبات مردم منطقه می باشد افزود: این موضوع در سفر دادستان کل کشور مطرح و مورد توافق قرار گرفت.

گروسی اظهار داشت:  علاوه بر اقدامات فرهنگی باید شاهد اشتغال پایدار در زندان‌ها باشیم که خود تاثیر مستقیم در اجتماع پذیری مددجویان دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با انتقال زندان فعلی به خارج از محدوده شهر یک فرهنگسرا در محل زندان فعلی احداث گردد.

امام جمعه ماکو نیز در این جلسه گفت: طرح انتقال زندان ماکو به محل جدید و تغییر در مبلمان شهری کار پسندیده ای است

حجت الاسلام هاشمی افزود:‌ در زندان ماکو اقدامات خوب فرهنگی باعث شده تعداد 50 نفر از مددجویان اقدام به حفظ قرآن نمایند و انس با قرآن می تواند نجات بخش باشد.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین