پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران / 600 بسته سرمایه‌گذاری تهیه شد

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: 600 بسته سرمایه گذاری به ارزش 6 میلیارد یورو (320 هزار میلیارد تومان) تهیه شده است و آماده ایم که این فرصت‌ها را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

به گزارش فرینا، حجت الله عبدالملکی روز چهارشنبه (31 خردادماه) در مراسم ثبت جهانی ژئوپارک ارس در منطقه آزاد ارس افزود: برای بسته های تهیه شده مطالعات لازم و زیرساخت ها ایجاد و مجوزهای لازم نیز به صورت بی نام صادر شده است که این موضوع درکمتر نقطه ای از دنیا وجود دارد.

عبدالملکی این نکته را هم مورد تاکید قرار داد و گفت: فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران پهن و از آنها استقبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ایران باید در زمینه تولید و سرمایه‌گذاری بیشتر شناسانده شود طوری که ظرفیت‌های بیکران موجود در این کشور به خوبی معرفی و شناسایی نشده‌است.

**هزینه تولید در ایران به شدت پایین است

مشاور رئیس‌جمهور در ادامه افزود: هزینه تولید به شدت در ایران پایین بوده و زیرساخت‌های تولید بسیار مهم در بستر و دسترسی ایران به بازار جهانی بسیار عالی است اما متاسفانه هیچ کدام از این ظرفیت‌ها به خوبی معرفی نشده است.

عبدالملکی گفت: هزینه نیروی کار در ایران یک پنجم متوسط جهانی، هزینه انرژی، یک دهم، هزینه اقامت، یک پنجم و هزینه زمین و مواد اولیه نیز بسیار پایین است.

وی ادامه داد: شبکه زیرساخت های کشور نیز بسیار متنوع، قوی و مطلوب است که در 44 سال گذشته زیرساخت های بسیاری در کشور ایجاد و در این زمینه پیشرفت های زیادی حاصل شده، شبکه لجستیک بسیار قوی داریم طوری که تا دورترین نقاط کشور گسترده شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزود: دسترسی ایران به بازار جهانی نیز بسیار متنوع است به طور مثال 85 میلیون ایرانی با 500 میلیارد یورو مصرف، فرصت خوبی برای فروش محصولات به شمار می آیند و از طرف دیگر همسایگی با 15 کشور با 600 میلیون جمعیت و هزار میلیارد یورو واردات و همچنین قرار گرفتن ایران در حاشیه آب های آزاد ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کرده است که کمتر کشوری در دنیا این ویژگی ها را دارد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: چنین شرایطی در مناطق آزاد نیز حاکم است؛ چرا که در واقع مناطق آزاد بهشت سرمایه گذاری در جهان هستند که مشوق های قانونی زیادی برای آنها تعریف شده و سودآوری برای سرمایه گذاران بیشتر است.

وی همچنین از تهیه 600 بسته سرمایه گذاری به ارزش 320 هزار میلیارد تومان و 6 میلیارد یورو خبر داد و گفت: آماده ایم که این فرصت‌های سرمایه گذاری را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهیم.

مشاور رییس جمهور، به ثبت جهانی ژئوپارک ارس نیز اشاره کرد و افزود: برای این مهم 500 ساعت کار کارشناسی در طول 10 سال کار شده است که باید از فرصت ایجاد شده برای ارتقا منطقه و توسعه گردشگری بهره برداری کنیم.

عبدالملکی در پایان تاکید کرد: ایران ظرفیت های خوبی دارد که نیاز به معرفی و در نهایت بهره برداری بهینه دارد که متاسفانه گسست میان آنها موجب شده از مواهب این ظرفیت ها کمتر برخوردار شویم.

جشن ثبت جهانی ژئو پارک ارس با حضور معاون میراث فرهنگی کشورمان و سفرای 13 کشور خارجی در منطقه آزاد ارس برگزار شد.

در پایان این جشن از تمبر یادبود ثبت جهانی ژئوپارک ارس نیز رونمایی شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین