پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم (مرحله استانی آذربایجان غربی) در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: به میزبانی منطقه آزاد ماکو ، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی آذربایجان غربی با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو در شهرستان شوط برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت روز سه شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این مسابقات که با حضور امام جمعه شهرستان شوط و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو و مسئولین ذی ربط برگزار شد افزود: این مسابقات با مشارکت سازمان منطقه آزاد ماکو ، اداره کل اوقاف و امور خیریه و دفتر امام جمعه شوط به مدت سه روز از تاریخ ۱۹ مرداد ماه در مجتمع فرهنگی و هنری ولایت شهرستان شوط برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقه ۲۰۰ نفر شامل ۱۰۰ نفر خواهران و ۱۰۰ نفر برادران برای حضور در مسابقات کشوری قرآن کریم به رقابت خواهند پرداخت.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تأکید تربیت حافظان قرآن کریم گفت: این دوره از مسابقات ویژه خواهران و برادران بالای ۱۸ سال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی  با بیان اینکه این دوره از مسابقات در چهار بخش شامل بخش آوایی انفرادی، بخش گروهی، بخش معارفی عمومی و بخش معارفی تخصصی برگزار می‌شود، افزود: حفظ (کل، ۲۰ جز، ۱۰ جز و ۵ جز قرآن کریم)، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، دعاخوانی و اذان جز بخش آوایی انفرادی و در بخش گروهی نیز نیز مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم جز موارد این مسابقات خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش معارفی عمومی نیز ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و در بخش معارفی تخصصی معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه مورد آزمون است.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین