پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

استفاده از فن آوری نوین سم پاشی اراضی کشاورزی منطقه آزاد ماکو با پهباد

سرپرست مديريت كشاورزي و منابع طبيعی سازمان منطقه آزاد ماکو از سم پاشی اراضی کشاورزی با پهباد به عنوان فناوری نوین سم پاشی در این منطقه خبرداد. 

رسول حسین پور در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود:  با پیگیری سازمان منطقه آزاد ماکو زمینه استفاده از فن آوری نوین سم پاشی اراضی کشاورزی با پهباد فراهم گردید .

وی افزود: با همکاری معاونت هوانوردی فرودگاه منطقه آزاد ماکو و مدیریت کشاورزی و منابع طبیعی زمینه بکارگیری پهباد برای سم پاشی اراضی زراعی در ابتدا برای سطحی به وسعت ۲۰۰ هکتار از اراضی در منطقه آزاد ماکو فراهم شد.

حسین پور با بیان اینکه سم پاشی اراضی در این موقع از فصل کشت و عدم امکان ورود تراکتور و سایر ادوات برای سم پاشی با روش های مرسوم، اهمیت دارد اضافه کرد:‌ با بکارگیری فن آوری نوین پهباد با قابلیت فعالیت در هر مقطع از روند کشت محصولات با کارایی و اثر بخشی چندین برابر و با کمترین میزان هدر رفت مواد سم پاشی و بدون هیچگونه صدمه به خاک زراعی و در قطعات تعریف شده بطور منظم و کاملا هوشمند سم پاشی شد که این عملیات برای هر هکتار کمتر از ۱۰ دقیقه به طول می انجامد.

این مسئول اضافه کرد: این پهبادها علاوه بر اراضی زراعی در باغات نیز قابلیت بکارگیری دارند و همچنین قابلیت های بالایی بطور نمونه در کودپاشی، بذرپاشی، تغذیه آبزیان، محلول پاشی، مساحی دقیق و … را دارا می باشند.

سرپرست مديريت كشاورزي و منابع طبيعی سازمان منطقه آزاد ماکو ابراز امیدواری کرد: از این پس با استقرار این فن آوری در این منطقه سایر اراضی کشاورزی نیز در سطح های گسترده تر از مزایا و عملکرد های آن بهره مند گردند.

***. از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال براي بهسازي كانال ها و لايروبی  قنوات در مناطق روستايی تخصیص یافت. 

حسین پور همچنین با اشاره به بهسازی کانال ها و لایروبی قنوات در مناطق روستایی اظهار داشت:‌در سال 1401  در زمينه احيا ، بهسازی و  احداث زير ساخت های آبياری در روستاهای منطقه بيش از 8 ميليارد ريال از سوی اين مديريت اختصاص يافته بود. این در حالیست که در سال 1402 تاكنون بيش از 10 ميليارد ريال براي بهسازي كانال ها و لايروبی  قنوات در مناطق روستايی در نظر گرفته شده است.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین