پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تشریح جاذبه های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری ماکو برای اقلیم کردستان عراق

حضور مؤثر در نمایشگاه بین المللی گردشگری استان سلیمانیه عراق، فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقتصادی و گردشگری منطقه آزاد ماکو در راستای جذب گردشگر و سرمایه گذار بود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو در حاشیه برگزاری این نمایشگاه و در سمینارهای جانبی گفت و گویی با گردشگران، رسانه ها و فعالان اقتصادی داشتیم که اکثرا از ظرفیت های منطقه آزاد ماکو چه در بحث سرمایه گذاری و چه  برای گردشگری بی اطلاع بودند.
خبرنگار شبکه NRT کردستان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: برای اولین بار است که نام ماکو را در سلیمانیه عراق و در نمایشگاه شنیدیم و ماکو سرزمینی بسیار زیبا و جذاب برای گردشگران اقلیم است.
گوران لقمان با اشاره به مشترکات فرهنگی بین ایران و اقلیم کردستان و میهمان نوازی مردم اقلیم افزود: می توانیم باهم افزایی و معرفی جاذبه های دیدنی و امکانات گردشگری، منطقه آزاد ماکو را به اهالی سلیمانیه و جذابیت های اقلیم کردستان را به مردم منطقه آزاد ماکو معرفی کنیم.

فیاد کاظم از علاقمندان به گردشگری اقلیم کردستان نیز گفت: ما به غیر از شهرهای هم مرز با اقلیم از جمله کردستان و کرمانشاه ایران از جذابیت های دیگر مناطق بی اطلاع بودیم و امروز در این نمایشگاه با گنجینه ای از جذابیت و آثارتاریخی و گردشگری ایران آشنا شدیم که جا دارد از تلاش های مسئولان دوکشور در برگزاری این نمایشگاه تقدیر کنیم.

بازدید کننده ای از کشور اندونزی نیز ضمن اشاره به ضرورت تبادل ظرفیت های گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری بین کشورها، برگزاری اینگونه نمایشگاه ها در سطح بین المللی و حضور کشورهای مختلف را هم در اتحاد بین ملل و هم ارتقای اقتصادی تاثیر گذار عنوان کرد.

شیخ عبدالمجید فعال اقتصادی حوزه صنایع غذایی اقلیم نیز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: تا کنون بارها بخاطر فعالیت های صادراتی و واردتی نام ماکو و بازرگان را شنیده بوده و تلفنی صحبت کرده بودیم که خوشبختانه در دیدار نزدیک با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از نزدیک با ایشان برای عقد تفاهم نامه گفتگو کردیم.

نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق از ۲۵ لغایت ۲۹ مرداد ماه با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت کننده از کشورهای مختلف در حال برگزاری است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین