پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ماکو، چهار راه تجارت جهانی در اقتصاد فرامرزی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه ماکو به عنوان چهارراه ارتباطی شرق آسیا به اروپا و کریدور شمال به جنوب نقش ویژه ای در تحقق اقتصاد فرامرزی دارد گفت: همکاری خوبی بین اقلیم کردستان عراق و منطقه آزاد ماکو شکل گرفته است. 

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌حسین گروسی به اتفاق حجت الله عبدالملکی روز یکشنبه در دیدار با کمال مسلم وزیر صنعت و تجارت اقلیم کردستان عراق به پتانسیل های منطقه آزاد ماکوبرای سرمایه گذاری افزود: خوشبختانه در دولت سیزدهم،  تقویت روابط با همسایگان و کشورهای منطقه به عنوان رویکرد مهم دیپلماسی قرار گرفته لذا از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده می شود.

وی  با اشاره به ظرفیت بالای بازارهای منطقه و کشورهای همسایه با منطقه آزاد ماکو برای توسعه تجارت اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو که از ظرفیت‌های ترانزیتی، صنعتی، تولیدی، معدن، کشاورزی و گردشگری برجسته‌ای برخوردار است، بیش از گذشته در جذب سرمایه گذاری خارجی و روند صادرات حضور یافته و توان صادراتی خود را افزایش خواهد داد.

وزیر صنعت و تجارت اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه مراودات اقتصادی با ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت همراه اقلیم کردستان عراق بوده و ما معتقدیم که ایران یک کشور پیشرفته است که در مسیر توسعه قرار دارد.
کمال مسلم از اعلام آمادگی اقلیم برای توسعه هرگونه همکاری مشترک در زمینه اقتصادی خبر داد و گفت:‌ می توانیم از ظرفیت های جمهوری اسلامی به نفع اقلیم کردستان عراق  استفاده کنیم.
گفتنی است: نمایشگاه بین المللی گردشگری سلیمانیه عراق با حضور فعال مناطق آزاد ایران در این نمایشگاه امروز به پایان رسید.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین