پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

فرصت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو در رویداد بین المللی CIFIT چین ارائه می شود

دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به همراه هفت منطقه آزاد اروند، کیش، قشم، چابهار، انزلی، ارس و ماکو با حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران و با راهبرد معرفی مناطق آزاد به‌عنوان پیشران حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، در رویداد بزرگ CIFIT شهر شیامن چین شرکت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (سیفیت 2023) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشورها در روزهای 8 الی 11 سپتامبر سال 2023 میلادی (برابر با 17 لغایت 20 شهریورماه 1402 هجری خورشیدی) در شهر شیامن کشور چین برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه، در این رویداد که در سال گذشته در فضایی به وسعت 120 هزارمتر مربع و با مشارکت 90 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیش از 800 هیأت تجاری و حدود 4000 شرکت در آن شرکت داشتند و قرارداد 480 پروژه سرمایه‌گذاری به‌ارزش مجموعاً 342 میلیارد یوان (معادل 49.3 میلیارد دلار) به‌امضا رسید.
در این رویداد اقتصادی، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بسترهای موجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران در غرفه C416 نمایشگاه شیامن، به سرمایه‌گذاران، صاحبان مشاغل و بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

همچنین محصولات تولیدی مناطق آزاد در این رویداد اقتصادی به دنبال شناسایی بازار هدف در کوریدور مرکزی قاره کهن، کشور چین و کشورهای خاور دور است.

«نمایشگاه بین‌المللی سرمایه‌گذاری و تجارت چین» پنجمین رویداد و سومین نمایشگاه خارجی در سال‌جاری است که مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران به ارائه 850 بسته سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادرات محور خود خواهند پرداخت.

گفتنی است مذاکره با مقامات و سرمایه گذاران مناطق آزاد شانگهای و پکن، از دیگر برنامه های این سفر اقتصادی برای دبیر شورایعالی و مدیران عامل مناطق آزاد است و با حضور هیئت اعزامی از وزارتخانه ها و ارگان های دیگر، موضوعات توافق 25 ساله ایران و چین نیز در این سفر پیگیری خواهد شد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین