پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

چه اقداماتی برای تسهیل تولید در منطقه آزاد ماکو انجام گرفته است؟

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به اتفاق سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان در دیدار با فعالان اقتصادی و تولید کنندگان ضمن تشریح اقدامات انجام یافته در راستای تسهیل تولید، افزایش صادرات و جذب سرمایه گذاری از برنامه های این سازمان برای حضور محصولات تولیدی منطقه در بازارهای جهانی خبرداد.

حسین گروسی روز چهارشنبه در دیدار با تولید کنندگان و صنعتگران منطقه افزود: مناطق آزاد رویکرد جهانی شدن و تبادل با کشورهای مختلف را دنبال می کنند و در این خصوص زیرساخت های جدید باید ایجاد شود.

وی با تاکید بر ضرورت حضور واحدهای تولیدی در بازارهای جهانی و بازارهای کشورهای همسایه اضافه کرد: اقدامات خوبی برای توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی با کشورهای همسایه انجام یافته وبا پیگیری هایی که انجام شده است تفاهم نامه هایی  برای بازاریابی محصولات تولیدی منطقه منعقد خواهد شد.

وی از احصاء موانع و مشکلات تولیدکنندگان وفعالان اقتصادی خبرداد و اظهار داشت: هوشمندسازی سامانه نوبت دهی کامیون های مرز بازرگان برای تسهیل در تردد و صادرات و واردات و استقرار گمرک در ورودی منطقه با اتمام عملیات حصار کشی محدوده منطقه به منظور بهره مندی اهالی و فعالان اقتصادی از مزیت های منطقه آزاد ماکو از جمله اقدامات انجام یافته می باشد.

گروسی تشکیل اتاق تسهیل و حمایت سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو به عنوان الگو برای دیگر مناطق را از دیگر اقدامات تسهیلگرانه سازمان عنوان کرد و بیان داشت: موضوع زنجیره تولید و امنیت غذایی در منطقه به جد پیگیری می شود تا جاییکه بزرگترین باغ گردوی کشور در زمینی به وسعت ۲۰۰۰ هکتار در منطقه آزاد ماکو احداث شده که نه تنها در امنیت غذایی موثر است بلکه از نظر اقتصادی نیز بازده بسیار خوبی دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از پیگیری برای واریزبخشی از عوارض خروجی از مرز بازرگان به حساب منطقه آزاد خبر داد و افزود: تا کنون درآمدحاصل از عوارض خروج به خزانه واریز می شد که با پیگیری های انجام یافته مجددا به حساب سازمان جهت صرف در توسعه و عمران منطقه واریز می شود.

*** بازاریابی با حضور فعال واحدهای تولیدی در نمایشگاه های خارجی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذار و توسعه منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه گفت :‌ برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه ها با هدف جذب سرمایه گذاری و جهش صادرات و بازاریابی انجام یافته و به دلیل دستاوردهای خوبی که از این نمایشگاه ها حاصل می شود، حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه های خارجی بسیار پرثمر است.

ابراهیم جلیلی از برگزاری نمایشگاه صنعت و معدن و توانمندی های تولیدی و صادراتی ایران در سلیمانیه عراق خبر داد و افزود: چهارمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران از تاریخ ۱۱ الی ۱۵ مهر ماه سال‌جاری در سلیمانیه عراق برگزار می‌شود که منطقه آزاد ماکو نیز در این نمایشگاه حضور فعال خواهد یافت.

حمزه حورسی سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست گفت:‌ برای ارتقای بهره وری در تمام فرآیندهای مربوط به تولید و حتی بازاریابی در این معاونت برنامه ریزی شده و در آینده نزدیک کارگروه عملیاتی تسهیل و رفع موانع تولید و تحقق جهش تولید فعال تر می شود.

در این نشست فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان به بیان نکته نظرات و مسايل و مشکلات خود پرداختند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین