پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بیست و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد برگزار شد

بیست و سومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد با حضور مشاور رئيس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در منطقه آزاد کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست از رفع سه معضل بنیادین قاچاق، واردات و فرار مالیاتی در مناطق آزاد و تلاش برای تبدیل آنها به موتور محرک اقتصاد کشور خبر داد.

حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، رفع این سه معضل را یکی از عملکردهای مهم دبیرخانه عنوان کرد که از اواخر دولت قبل آغاز و در این دولت تکمیل شد.

عبدالملکی در ادامه بیان داشت: این موضوعات همچنان درحال پیگیری است تا مناطق آزاد را به سکوی اصلی جهش اقتصادی و موتور محرک چرخ اقتصاد ایران تبدیل کنیم.

بر اساس این گزارش، عبدالملکی ضمن رونمایی از سند جامع فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور تصریح کرد: با وجود 850 بسته سرمایه گذاری متنوع، سرمایه گذاران می توانند از 3 میلیارد تومان تا 20 هزار میلیارد تومان¬ در زمینه های کشاورزی، صنعت، فناوری اطلاعات،گردشگری، بهداشت و درمان، تجارت و مواد غذایی در 23 منطقه ویژه و 7 منطقه آزاد سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به این نکته که “مناطق آزاد بهشت سرمایه گذاری هستند تاکید کرد: 5 ویژگی خاص چون هزینه ارزان تولید، دسترسی به سه بازار ایران، کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان به دلیل وجود آب های آزاد، وجود زیرساخت های لازم ازجمله شبکه بنادر، خطوط ریلی و فیبر نوری، شرایط اداری تسهیل شده نسبت به سرزمین اصلی و دیگر کشورهای دنیا درمقایسه بانک جهانی، معافیت های گمرکی و مالیاتی مسیر را برای سرمایه گذاران مناطق آزاد هموار کرده است.

دکتر عبدالملکی مناطق آزاد ایران را اعضا تیم اقتصاد بین الملل جمهوری اسلامی ایران معرفی کرد و افزود: در صورتیکه مناطق آزاد فعال ما به صورت گروهی و تیمی فعالیت کنند می توانند بسیاری از قله های موفقیت را در عرصه های ملی و بین المللی فتح کنند.

دکتر عبدالملکی در پایان این نشست به هم افزایی مسئولان، مشارکت مردمی در امور و نشان دادن تصویر واقعی سطح بالای فرهنگ ایرانی اسلامی و‌ معرفی صحیح ابعاد و ظرفیت تمام حوزه ها در مناطق آزاد به عنوان دیگر نکات مهم سیاست های دولت اشاره کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی و‌گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه گفت: تا پایان سال سند مسئولیت اجتماعی منطقه آزاد ماکو و آیین نامه ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه های عمرانی و اقتصادی منطقه تدوین و نهایی می شود.

در حاشیه این نشست گفتگوی معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ماکو با رییس سازمان حوزه هنری کشور پیرامون حل مساله سینمای شهر ماکو انجام‌گرفت که ریس حوزه هنری کشور ضمن قول مساعد برای احیای سریع سینما ، در تماس تلفنی به معاونین خود ماموریت ویژه برای جمعبندی و حل مشکلات موجود این سینما را داد .

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین