پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تامین منابع ارزی کشور سربلندند

مشاور رئیس جمهور و دبير شورايعالى مناطق آزاد و ويژه اقتصادى گفت: مناطق آزاد و ویژه در تامین منابع ارزی کشور سربلند هستند بطوریکه در سال گذشته 18 میلیارد دلار این مناطق برای ایران ارز آوری داشتند.

حجت اله عبدالملکی روز چهارشنبه در آئین تجلیل از صادرکنندگان و سرمایه گذاران برتر مناطق آزاد كشور افزود: خوشبختانه مذاکرات خوبی برای جذب سرمایه گذار در رویداد کیش اینوکس صورت گرفته و گزارشات نشان داده مناطق آزاد به عنوان بسترهای اصلی برای جذب سرمایه عمل کرده اند.

عبدالملكى با بیان اینکه بانک ها، بیمه ها و گروه ها و هلدینگ های سرمایه گذاری استقبال خوبی از ظرفیت های مناطق آزاد نشان دادند اضافه کرد: به موجب نظریه اقتصاد مقاومتی و در سایه سیاست های کلان اقتصادی کشور 6 ماموریت اساسی بر عهده مناطق آزاد گذاشته شده که شامل جهش در تولید و صادرات، انتقال فن آوری های پیشرفته،‌ تامین نیازهای اساسی از خارج و عمران و آبادی منطقه می شود.

وى با بیان اینکه سرمایه گذاری و صادرات 2 مورد اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی هستند اظهار داشت: ریشه تولید سرمایه گذاری است و مناطق آزاد ذاتا به نحوی ایجاده شده اند که محلی برای تجمیع سرمایه می باشند.

مشاور رئيس جمهور افزود: سرمایه گذاری از مهمترین عوامل موثر در تولید است.

عبدالملكى خاطرنشان ساخت: برنامه هایی برای توسعه سرمایه گذاری شرو شده که مهمترین آن  تهیه بسته های سرمایه گذاری بود.

دبیرشورايعالى مناطق آزاد و ويژه اقتصادى با اشاره به اینکه نمایشکاه کیش اینوکس در واقع هشتمین رویداد در معرفی بسته های سرمایه گذاری است بیان داشت:‌ مناطق آزاد ایران از بهترین نقاط برای سرمایه گذاری هستند که هم هزینه تولید در آن پایین بوده و هم زیرساخت ها و دسترسی به بازارا فراهم است.

عبدالملكى از سهولت کسب وکار در مناطق آزاد نسبت به متوسط کشور خبرداد و گفت:‌ این مناطق بهترین نقاط در ایران و دنیا برای سرمایه گذاری و درواقع بهشت سرمایه گذاران هستند.

وى از برگزاری رویدادهای خارجی و تعامل با رسانه های کشورهای مقصد به منظور شناساندن این مناطق خبردارد.

مشاور رئیس جمهور تاکید کرد:‌ فرصت های سرمایه گذاری مناطق آزاد در کشورهای همسایه مغفول مانده و برای حضور در رسانه های این کشورها  برنامه ریزی کرده ایم.

عبدالملكى اضافه کرد: چرخ سرمایه گذاری در مناطق آزاد با سرعت بیشتر در حال چرخیدن است و در ماه های آینده رکوردهای حیرت انگیز در این مناطق خواهیم داشت.

**در صادرات نیز نوسانات و چالش های ارزی بیماری است و خیلی تحت تاثیر نواسانات هستیم

وی ادامه داد:‌ برنامه ما این است تا پایان برنامه هفتم به دوبرابر برسانیم و 36 میلیارد دلار صاردات برساتیم.

در این آئین از 14 نفر از صادرکننده و سرمایه گذار برتر مناطق آزاد كشور تجلیل به عمل آمد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین