پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

برنامه‌های گسترده منطقه آزاد ماکو برای تبدیل شدن به قطب صنعت، معدن و گردشگری

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه این منطقه به عنوان یکی از مهمترین منابع سنگ در کشور است که برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در زمینه تجارت، لجستیک، ترانزیت و گردشگری در توسعه این منطقه به اجرا درآمده است، گفت: با توجه به دستاوردهای برجسته در حوزه صنعت پوشاک و تولید مواد غذایی، منطقه آزاد ماکو به یکی از قطب‌های جهانی در این صنایع تبدیل شده است و بنا داریم تا ماکو به عنوان قطب جذب گردشگران تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از افق بازار، حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در نشست خبری دومین روز از برگزاری نمایشگاه اوراسیا، در ابتدای سخنان خود به دلایل حضور در این رویداد مهم بین‌المللی و دستاوردهای منطقه آزاد ماکو پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های گسترده‌ای در غرفه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به اجرا درآمده است. تصویب طرح جامع در کارگروه تخصصی و سازمان محیط زیست، اهداف و ماموریت‌های منطقه آزاد را به سمت تحقق بیشتر هدایت کرده است.

وی افزود: منطقه آزاد ماکو در زمینه تجارت، لجستیک، ترانزیت و دهکده لجستیک ۱۸۰۰ هکتاری، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از بزرگترین دهکده‌های لجستیک کشور شناخته شده و در مسیر کوریدور شرق به غرب قاره آسیا به اروپا وصل می‌شود. در زمینه تولیدات ارگانیک دام و باغ‌های مدرن با مساحت ۲۰۰۹ هکتار به بخش خصوصی واگذار شده و در حال حاضر به تولید محصولات باغی، گردو و پسته به صورت مدرن می‌پردازیم.

حسین گروسی با بیان اینکه بخش معدن منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به دلیل داشتن معادن بی‌نظیر و کم نظیر سنگ، ممکن است در رتبه اول قرار گیرد، گفت: در زمینه معادن، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از مهمترین منابع سنگ در کشور محسوب می‌شود و ما از معدنکاران و تولیدکنندگان فعال در این زمینه دعوت به همکاری می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری- صنعتی ماکو، ادامه داد: این منطقه آزاد با ارائه این فرصت‌ها، زمینه‌های متنوعی برای سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها فراهم کرده و آماده است با همکاری فعال از سوی معدنکاران و تولیدکنندگان، به رشد و توسعه اقتصادی این منطقه کمک نماید. ایمیدرو اخیراً پنج پهنه معدنی جدید را معرفی کرده و معدنکاران با تخصص در فراوری معدنی دعوت به شرکت در مناقصات و مزایده‌های این حوزه شده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به این فرصت‌ها، ما امیدواریم که شرکت‌های قوی در بخش معدن به منطقه آزاد ماکو جذب شوند و این منطقه به یک قطب صنعت معدن تبدیل گردد.

گروسی در ادامه با اشاره به دستاوردهای بزرگ منطقه آزاد ماکو در حوزه صنعت پوشاک، تولید مواد غذایی، صادرات و بازاریابی خارجی، به اهمیت گردشگری و توسعه همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه تأکید کرد.

وی افزود: در حال حاضر، مناطق آزاد از نقطه نظر صنعت پوشاک به یکی از قطب‌های جهانی تبدیل شده‌اند و برندهای این صنعت از تولیدات این مناطق به عنوان برندهای جهانی شناخته شده‌اند.
حسین گروسی با اشاره به هدفگذاری منطقه آزاد ماکو برای تبدیل شدن به قطب جذب گردشگران در چارچوب طرح جامع منطقه، گفت: هفته گذشته با شرکت هواپیمایی ماهان توافق‌نامه‌ای منعقد کرده‌اند تا پروازها و سفرهای ترکیبی داخلی و خارجی به منطقه آزاد ماکو برگزار شود. این تدابیر با هدف افزایش جذابیت سفرها و کاهش هزینه‌ها برای مسافران انجام شده است. که این اقدامات به همراه دیگر تدابیر معرفی شده در طرح جامع، با استقبال علمی مناسبی مواجه شده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به دلایل حضور در نمایشگاه اوراسیا ۱۴۰۲ پرداخت و عنوان کرد: منطقه ماکو به دلیل موقعیت جغرافیایی نزدیکترین نقطه اتحادیه اروپا و همچنین به مناطق اوراسیا و کشورهای همسایه است. به همین منظور سازمان منطقه آزاد ماکو با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و افزایش همکاری با کشورهایی مانند روسیه، تاتارستان و قزاقستان قصد دارد تا میزان تولیدات و صادرات این منطقه را افزایش دهد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین