پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ساماندهی سه معضل فرار مالیاتی، سکوی واردات و قاچاق کالا در مناطق آزاد کشور

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اضافه شدن 10 منطقه آزاد و چهار برابر شدن سرعت سرمایه گذاری را از دستاورد‌های دولت سیزدهم در مناطق آزاد دانست.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حجت الله عبدالملکی، در حاشیه جلسه نظارتی رئیس جمهور در وزارت اقتصاد در مصاحبه اختصاصی درباره عملکرد مناطق آزاد در 9 ماه گذشته گفت: ما یک جهش خوبی در میزان سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی داریم، که از ابتدای سال تاکنون حدود 430 هزار میلیارد تومان تقاضا برای سرمایه گذاری شده در مناطق آزاد؛ و بیش از 50 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید و سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم تقریبا چهار برابر شد.

عبدالملکی گفت: سرعت اجرای طرح‌های عمرانی هم در این دولت دو برابر شد.

وی همچنین یکی از دستاورد‌های دولت سیزدهم را اضافه شدن 10 منطقه آزاد جدید است.

مشاور رئیس جمهور  با اشاره به کثرت این مناطق در بیشتر مرز‌های کشور گفت: می توان ادعا کرد تمام مرز‌های ما به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مجهز شدند.

عبدالملکی در ادامه افزود: همچنین سه معضلی هم که به صورت سنتی در مناطق آزاد وجود داشت، تقریبا می‌توان گفت که برطرف شدند یک مسئله فرار مالیاتی، مسئله سکوی واردات بودن این مناطق و مسئله قاچاق کالا.

وی در ارتباط با مسئله فرار مالیاتی هم گفت: ما نظام ثبت شرکت‌ها را به صورتی اصلاح کردیم که ثبت شرکت صوری نمی‌تواند صورت بگیرد و در ارتباط با سکوی واردات بودن نیز مناطق آزاد ترازشان مثبت شده و بیشتر ارز آور  شدند و در ارتباط با قاچاق کالا نیز افزود: الان ثبت و ضبط تمام کالا‌ها بادقت صورت می‌گیرد و هیچ کالایی بدون حساب و کتاب وارد یا خارج نمی‌شود و موضوع قاچاق نیز منتفی شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی همچنین گفت: مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، به سکوی اصلی پیشرفت اقتصادی از جهت تولید، سرمایه گذاری و صادرات کشور تبدیل می‌شوند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین