پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

تکمیل کریدور ریلی ایران و ترکیه از مسیر منطقه آزاد ماکو

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به ترکیه و مذاکرات صورت گرفته گفت: یکی از محورهای گفت وگوی مقامات دو کشور در موضوع حمل و نقلی بود.

حسین گروسی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در حوزه ریلی، پیشنهاد جدید ایران، اتصال ریلی منطقه چشمه ثریا در منطقه آزاد ماکو به مرند بود که بتوانیم راه آهن را متصل کنیم و یک شبکه کریدوری جدید به شبکه کریدوری شرقی- غربی ایران افزوده شود.

حسین گروسی افزود:‌ همچنین با تکمیل این کریدور ریلی، ترکیه می تواند به آب های آزاد دسترسی یابد که موضوع در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: این مسیر یکی از مسیرهای ریلی مهم برای کشور است و مطالعات طراحی مسیر اتصال ریلی تبریز به کارس ترکیه از مسیر این منطقه انجام شده است.

گروسی با بیان اینکه این خط راه آهن خیلی از مدت ها پیش در دستور کار است و با توجه به اینکه آماده بودن خط ریلی تا تبریز و جلفا، امکان اتصال ریلی از جلفا به ماکو فراهم است.

وی گفت: امروزه ترانزیت با کشنده های سنگین دیگر منسوخ شده و همه کشورها به سمت ترانزیت ریلی روی آورده اند و دولت باید با نگاه ویژه هر چه زودتر عملیات اجرایی این خط ریلی را آغاز کند.

شایان ذکر است: این مسیر ریلی از دهکده لجستیک واقع در محدوده فرودگاه ماکو عبور می‌کند که نقش مهمی در توسعه اقتصادی و لجستیکی منطقه آزاد ماکو ایفا خواهد کرد. این خط ریلی به طول ۲۰۰ کیلومتر و به صورت برقی در ۲ خط با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برای محور ترانزیت چین و اروپا طراحی می‌شود و برای اجرای آن ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین