پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پروژه آبگرم شوط با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است

معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پروژه آبگرم سرپوشیده شهرستان شوط با ۱۵ میلیارد ریال اعتبار دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی است.

فرزاد بازیار در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه ازاد ماکو اظهار داشت: این پروژه با زيربنای ۲ هزار ۶۹۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع به عنوان طرح توسعه اماکن تفریحی موجود شهر شوط همجوار با چشمه های آبگرم شوط در حال اجرا است.

وی در تشریح این پروژه گفت: طبقه همکف شامل 2 واحد حوضچه های آبگرم در 2 واحد مجزا با گنجایش 20 نفر در هر حوضچه و بر روی چشمه ها به مساحت 840 مترمربع و شامل اداری و رفاهی متشکل از اتاق مدیریت ،بوفه،پکیج و انباری، حمام،رختکن ، سونا و سرويسهای بهداشتی می باشد.

بازیار خاطرنشان کرد: این پروژه در در راستای جذب گردشگر سلامت اجرا می شود که می‌تواند به عنوان یک منبع جذب توریست درمانی و سلامت ایفای نقش کند، این چشمه به دلیل دارا بودن خواص درمانی، بسیار مورد توجه و استقبال مردمان این منطقه و سایر مناطق کشور قرار گرفته است.

شایان ذکر است:‌ مظهر اصلی چشمه را یک حوضچه طبیعی به شکل نامنظم تشکیل می دهد که در اثر رسوب گذاری آب آن حوضچه هاي طبيعي و جالبي را به وجود آورده است كه که در حال حاضر روي حوضچه ها استخرهایی ساخته شده است و آب گازدار به طور دائمي جوشان و جريان دارد، چشمه آبگرم شهرستان شوط در محیطی دلپذیر و مفرح در حاشیه شهر شوط واقع شده است.

از خواص درمانی آن بيشتر برای درمان ناراحتی های پادرد و نيز به ‌صورت استحمام برای تسکین درد مفاصل استفاده می‌شود، آب گازدار از قسمت غربی حوضچه از زمین بیرون می آید و از مجرایی که در جنوب غربی حوضچه قرار دارد خارج می شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین