پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

پروژه یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی بزرگراه ورودی منطقه آزاد ماکو آماده بهره برداری می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پروژه یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی بزرگراه ورودی منطقه آزاد ماکو بطول ۵۰ کیلومتر بعد از اتمام قطعات ناچیز پروژه و با اجرای تعهدات وزارت راه و شهرسازی در خصوص علائم و خطکشی امسال به بهره برداری می رسد.

محمدرضا عبدالرحیمی روز دوشنبه در جلسه بررسی آخرین وضعیت پروژه های راه در منطقه آزاد ماکو که با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، مشاوران و پیمانکاران پروژه ها برگزار شد افزود: باوجود شرایط بحرانی ناشی از ویروس کرونا اجازه نداده ایم وقفه ای در پیشرفت پروژه های عمرانی منطقه ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین طرح‌های زیرساختی این منطقه، تبدیل مسیر ورودی این منطقه تا شهر ماکو به بزرگراه بوده افزود: در حال حاضر این طرح‌ها با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی توسط سه پیمانکار به طول ۵۰ کیلومتر در دست اجراست.

عبدالرحیمی با بیان اینکه توسعه جاده ۲۱ کیلومتری  مرگنلر به پلدشت  و تبدیل جاده یک بانده به ۲ بانده نیز از دیگر پروژه های زیرساختی در دست اجرا است افزود: هم اکنون ۱۲ کیلومتر از این مسیر برای آسفالت‌ریزی آماده شده است که مراتب توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در شرف تکمیل می باشد.

وی بیان کرد: برای این طرح ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته و تلاش بر این است تا امسال کل این جاده نیز به بهره برداری کامل برسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از این مسیر برای مردم پلدشت در راستای دسترسی به راه ایمن و امن اضافه کرد: همچنین با تکمیل این پروژه، مسیر ترانزیتی منطقه آزاد ماکو به نخجوان و پایانه مرزی پلدشت که روزانه صدها کامیون از آن تردد می‌کنند، از نظر ایمن و کیفیت تردد بهبود می‌یابد.

مدیر کل راهداری حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت:‌ سازمان منطقه آزاد ماکو باجدیت در حال تکمیل زیرساخت های حمل و نقل جاده ای است.

ارسلان شکری  افزود: منطقه آزاد ماکو به لحاظ قرار گرفتن در دروازه زمینی کشور با اروپا و میزبانی کریدور تجارت خارجی ایران برای ما حائز اهمیت می باشد.
وی افزود: در حال حاضر 50کیلومتر از جاده گیت ورودی منطقه آزاد تا ماکو توسط سازمان با اعتباری بالغ بر1700میلیارد ریال در حال انجام است و ایمن سازی جاده‌ها نیز توسط اداره کل راهداری انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: تمام تلاش‌ها بر این است که این پروژه‌ها تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین