پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

افزایش سطح تولید واحدهای اقتصادی منطقه به ظرفیت اسمی آنها دستور کار اصلی سازمان در سال جهش تولید می باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد با تاکید بر اینکه باید ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و تولیدی منطقه آزاد ماکو به میزان اسمی آنها برسد گفت: سرپا نگه داشتن و توسعه واحدهای تولیدی موجود در شرایط چالشی امروز با اهمیت تر از احداث واحدهای جدید است و شناسایی مسائل و چالشهای این مسیر در تعامل مشترک سازمان و واحدهای اقتصادی اولین گام پیش روست.
محمدرضا عبدالرحیمی روز سه شنبه در نشست فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو و مدیران بانک تجارت افزود:‌ یکی از مسائل و چالشهای پیش روی واحدها موضوع سرمایه درگردش و تامین مالی می باشد و از این رو همکاری و مشارکت نظام پولی و بانکی یکی از اساسی‌ترین نیازهای توسعه منطقه است و همکاری متقابل با بانک ها و فعالان اقتصادی می تواند موجبات تقویت و رونق کسب و کارها را فراهم کند.
وی با اذعان بر اینکه فعالان اقتصادی در منطقه آزاد ماکو تحقق جهش تولید را مستلزم رفع برخی از موانع از جمله تامین سرمایه در گردش از سوی بانکها اعلام می کنند افزود: کاهش هزینه های تامین مالی و کمک به تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و خدماتی به عنوان عنصر موثر برای توسعه صنایع داخلی می باشد.
عبدالرحیمی اظهار داشت : سازمان منطقه ازاد ماکو با تسهیل بیش از پیش زمینه فعالیت بازارپول و بازار سرمایه و با فعال شدن کلیه بانک ها در منطقه آزاد ماکو شاهد توسعه واحدهای تولیدی موجود و افزایش سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات در سطح منطقه باشیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو اضافه کرد: امروز بخش معدن منطقه برای افزایش سهم خود از تولید ناخالص داخلی و ارتقای ارزش افزوده خود نیازمند سرمایه گذاری های جدید در صنایع پایین دستی و فراوریست و بزودی شاهد افتتاح یک واحد کارخانه سنگ مدرن بخش خصوصی با تامین مالی بانک ملی در این منطقه خواهیم بود.
وی از برگزاری دیگر نشست های فعالان اقتصادی با مدیران بانک ها در هفته های آینده به منظور رفع مشکلات مالی و پولی این واحدها خبر داد و تصریح کرد نظام بانکی در این شرایط دشوار، نقشی تعیین کننده ای در توسعه اقتصادی دارد و در این میان سازمان منطقه آزاد نیز با هرآنچه در توان دارد در رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین