پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

بانک های مستقر در مناطق آزاد، حداقل ۵۰ درصد از سپرده های مناطق را به اعطای تسهیلات در همان منطقه اختصاص می دهند

بانک مرکزی جمهوری اسلامی طی بخشنامه ای اعلام کرد: بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی حداقل 50 درصد از منابع سپردهای تجهیز شده در هر منطقه را به اعطای تسهیلات در همان منطقه اختصاص دهند.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو پیرو بخشنامه سال ۹۹ مبنی بر لزوم تخصيص حداقل 50 درصد منابع سپردهای قابل تخصیص در هر استان، به همان استان، براساس بررسی های انجام شده، برخی بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی تنها بخش اندکی از منابع سپردهای جمع آوری شده در هر منطقه آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی را به صورت تسهیلات در همان منطقه اعطا نموده اند.

در این بخشنامه آمده است : بر همین اساس، مراتب در جلسه اخیر کمیسیون مقررات و نظارت مؤسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مطرح و آن کمیسیون به استناد بند 3 از نهصد و هشتمین صورتجلسه شورای پول و اعتبار که بر اساس آن، تصمیم گیری در خصوص مسائل مربوط به مناطق آزاد تجاری – صنعتی به بانک مرکزی تفویض گردیده است، مقرر نمود: بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی حداقل 50 درصد از منابع سپردهای تجهیز شده در هر منطقه را به اعطای تسهیلات در همان منطقه اختصاص دهند.

همچنین در ادامه این بخشنامه ذکر شده است: بدین ترتیب، انتقال منابع سپرده ای در هر منطقه به سایر مناطق با توجیه عدم امکان تخصیص منابع سپردهای آن به همان منطقه – موضوع تکلیف مندرج در بند (5) بخشنامه شماره مب/1347 صرفا پس از رعایت حکم مذکور دایر بر اختصاص 50 درصد از منابع سپرده ای به همان منطقه امکان پذیر خواهد بود.

لذا، بانکها و مؤسسات اعتباری غیربانکی که نسبت مجموع تسهیلات اعطایی آنها در هر منطقه آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی به مجموع سپرده های آنها در همان منطقه کمتر از 50 درصد می باشد ، موظفند نسبت مذکور را به حداقل 50 درصد ارتقاء بخشند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین