پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مرکز مطالعه، تسهیل و حمایت سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو آغاز به کار کرد

مرکز مطالعه، تسهیل و حمایت سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو در راستای تسهیل در ارايه خدمات به سرمایه گذاران در سازمان منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید.

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، فرمانده قرارگاه منطقه یک شمالغرب ارتش،‌امام جمعه شهرستان ماکو، سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیران سازمان، این مرکز در محل سازمان منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه افتتاح این مجموعه گفت: سرمایه گذاری و موضوعات متنوع و متعدد مربوط و مرتبط با این موضوع نیازمند برنامه ریزی و مدیریت هوشمندانه و تلاش و اقدامات می باشد تا بتوان برای رونق و توسعه ،اقتصادی در رقابت با سایر متقاضیان سرمایه گذاری در موضوعات و حوزه های جغرافیایی دیگر به پیشرفت قابل قبول دست یافت.

حسن صدرایی مهر افزود: از طرف دیگر عدم توجه مکفی به ظرفیت بی بدیل بخش خصوصی و استفاده منطقی از این ظرفیت مردمی، تلاش برای رونق و توسعه را ناممکن یا بسیار دشوار و دیر بازده خواهد کرد بنابراین توجه به حوزه سرمایه گذاری را میتوان از مهمترین موضوعات نیازمند توجه در سازمان منطقه آزاد ماکو برشمرد.

وی با بیان اینکه به نظر میرسد برای افزایش بهره وری فعالیتهای مربوط به این موضوع لازم است تدبیری اتخاذ شود تا بخشی از فعالیت تعدادی از کارکنان غیر از فعالیت های روزمره و امورات جاری در حال انجام در معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری و مدیریت جذب سرمایه گذاری این معاونت منحصرا به این موضوع و اقدامات تخصصی مربوط به آن اختصاص داده شود اذعان داشت: در این خصوص ضمن انجام برنامه ریزی لازم و تدوین منشور فعالیت اتاقی متناسب با نوع فعالیت پیش بینی شده در این حوزه اختصاص داده شده و افرادی در چارچوب فعالیت ابلاغی در این زمینه به فعالیت خواهند پرداخت.

صدرایی مهر در تشریح اهداف تشکیل این اتاق گفت: مطالعه و تدوین طرحهای اولیه سرمایه گذاری متناسب با ظرفیت های منطقه و اولویت های سرمایه گذاری مورد نظر،‌ مشاوره و هدایت متقاضیان سرمایه گذاری و تعیین موضوع محل و… سرمایه گذاری متناسب با شرایط سرمایه گذار،‌همراهی با سرمایه گذار تا مرحله نهایی سرمایه گذاری و کمک به رفع موانع موجود در مسیر فرآیند سرمایه گذاری مورد نظر.

وی ادامه داد: به همین منظور یکی از کارکنان سرمایه گذاری برای همراهی مستمر سرمایه گذار از جمله اقدامات این دفتر حمایت و تسریع سرمایه گذاری در سازمان منطقه آزاد ماکو خواهد بود.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو ابراز امیدواری کرد:‌ با توکل به خدای عزیز و برنامه ریزی و مدیریت هوشمندانه و تلاش مستمر و دلسوزانه همکاران با پیگیری مستمر این موضوع هم در شناسایی علمی و کاربردی منطقه و تشخیص اولویت های سرمایه گذاری در آن و هم در جذب و حفظ سرمایه گذاران توانمند و عملگرا موفق بوده و گامی موثر در رونق و توسعه منطقه برداریم و تأثیر مثبت قابل قبولی بر درآمدهای غیرنفتی کشور بگذاریم.

شایان ذکر است اخیرا مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نامه ای به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در خصوص راه اندازی One- Stop-Shop اتاق حمایت سرمایه گذار و تسهیل سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو اذعان داشته بود: با توجه به اهمیت تسهیل و تسریع در راه اندازی کسب و کارها و همچنین تکلیف مناطق آزاد در این زمینه لازم است دیگر مناطق نیز از تجربیات آن منطقه بهره مند گردند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین