پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

کشاورزی در منطقه آزاد ماکو باید دانش بنیان شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه با شیوه های سنتی در کشاورزی نمی توان به موفقیت دست یافت گفت: کشاورزی در منطقه آزاد ماکو باید دانش بنیان شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حسین گروسی در جلسه ای  با حضور نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس و مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی به اهمیت آموزش مهارت های کشاورزی تاکید کرد و افزود: اجرای آمایش سرزمین موجب حفظ اراضی کشاورزی می‌شود و  ضروری است تجربه کشاورزان سنتی و کشاورزی مدرن و علمی تلفیق و معرفی شوند.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های سازمان منطقه آزاد ماکو توسعه کشاورزی است ادامه داد:‌ دوره های ترویج و آموزش کشاورزان برنامه ریزی شده و مسیر ایجاد زنجیره تولید در راستای توسعه منطقه هموار شده است.

گروسی الگوسازی ایده آب در حوزه های مختلف منطقه آزاد ماکو را خواستار شد و بیان داشت: کسب و کارهای مختلف از جمله شیلات و پرورش آبزیان در قفس در منطقه آزاد ماکو می تواند سودآور و موفق باشد.

وی از فراهم شدن زمینه دامپروری صنعتی و ایجاد زنجیره تولید محصولات لبنی در منطقه آزاد ماکو خبرداد .

نماینده مجلس:  پلدشت می تواند به دشت مغان دوم تبدیل شود

نماینده مردم ماکو ، شوط،‌پلدشت و چالدران در مجلس نیز در این جلسه گفت:‌ کشت و صنعت پلدشت می تواند این شهرستان را به دشت مغان دوم تبدیل نماید.

محمد علیپور با بیان اینکه وسعت زیاد منطقه و وجود دشت های وسیع در کنار رود ارس باعث ایجاد ظرفیت های خوب در حوزه کشاورزی شده است افزود: سد کرم‌آباد یکی از پروژه های ملی و مهم است که متاسفانه با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد متوقف شده است  و عدم نظارت در اجرا و سواستفاده در اجرای پروژه موجب بروز مشکلاتی در بهره برداری کامل از این سد شده است.

وی به دشت های شیبلو،‌یاراوغلی، زنگنه و … در پلدشت اشاره کرد و افزود: این شهرستان بهترین اراضی و آب و خاک  را برای کشاورزی دارد و آموزش کشاورزان و راه اندازی کشاورزی علمی و مدرن می تواند راهکار برون رفت از این رکود باشد.

 

 

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «کشاورزی در منطقه آزاد ماکو باید دانش بنیان شود»

بله با این نعمت خدادادی وضرورت ایجاد فرصت های طلائی در هر نقطه کشور جهت سرمایه گذاری ورونق اقثصادی حتما میشود دشت مغان های بیشتری را احیا کرد وآرزوم این بود وهست که ازتجربه دانش بنیان بودن اموردر کشورهای موفق استفاده کرد ونه در حد یک جلسه درون سازمانی واستانی وشایسته است فاینانسر خارجی با دانش روز وبا دادن مزیت های قانونی ومنطقه ای جذب منطقه شده وپایلوت اجرا کند ودر همین امروز برای این کار با معاونت سرمایه گذاری منطقه ماکو ومدیر گشاورزی ماکو تلفنی تماس گرفتم وافسوس هیچکدام پاسخی ندادند

اخیرا برای بازدید از منطقه آزاد ماکو سفری داشتم شهر ماکو در کلاس منطقه آزاد باید باشد ولی جاده ها خوب وطبیعت زیبا وفرودگاه آنجا یک فرصت طلائی است سرعت در فعالیت ها امیدوار کننده میتواند باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین