پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ماکو می تواند به عنوان شهر دانش بنیان برندسازی شود

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی گفت: ماکو می تواند به عنوان شهر دانش بنیان و منطقه آزاد هوشمند برندسازی و در سطح ملی مطرح شود.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی گفت: ماکو می تواند به عنوان شهر دانش بنیان و منطقه آزاد هوشمند برندسازی و در سطح ملی مطرح شود.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو مهدی حسین زاده یزدی شامگاه شنبه  در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد ماکوکه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، مدیران فرهنگی دبیرخانه و معاونین سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد افزود: معاونت های فرهنگی در سازمان های مناطق آزاد برای تقویت روح مردم و ارتقای فرهنگ و آموزش آنان با پشتوانه نظری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه عدم معرفی منطقه آزاد ماکو در سطح ملی و ناشناخته بودن این منطقه معضل است اضافه کرد: آمار میدانی نشان می دهد که بسیاری از مردم ایران از قابلیت های گردشگری منطقه آزاد ماکو خبر ندارند لذا باید برنامه ریزی برای حضور در رسانه ملی و اطلاع رسانی از طریق ابزارهای نوین در دستور کار قرار گیرد.

حسین زاده میزبانی مسابقات بین المللی  را از عوامل مهم برای معرفی منطقه آزاد ماکو در سطح ملی وبین المللی عنوان کرد و افزود:‌ ماکو به عنوان شهر دانش بنیان باید مقصد نخبگان و استعدادها و علاقمندان به فناوری ومباحث نوآورانه و خلاقانه باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه بستر لازم برای سرمایه گذاری در حوزه های فناوری در این منطقه فراهم است تاکید کرد: همانطور که کیش نگین گردشگری جنوب کشور است منطقه آزاد ماکو نیز می تواند به نگین گردشگری شمال کشور تبدیل شود.

وی وجود مدارس کانکسی در منطقه آزاد ماکو را قصه پر غصه عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد:‌با هم افزایی تمامی دستگاه ها و مشارکت خیران تا شهرویورماه انشاله که تمامی مدارس کانکسی برچیده و با مدارس جدید جایگزین شوند.

حسین زاده یزدی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع کارت سفر برای گردشگران اشاره کرد و افزود: منطقه آزاد انزلی در این خصوص اقدام کرده و می توان با ارائه کارت سفر و تسهیلات خرید گردشگران را به خرید از این منطقه تشویق و سفر به کشورهای همسایه  را کاهش داد.

وی در پایان گفت: به دستور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی در ارزیابی انجام یافته، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو جزو سه معاونت برتر بین مناطق آزاد بودند که موفق و فعال عمل کرده است.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
مدیر روابط عمومی
مدیر روابط عمومی

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین