پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

مرکز پژوهش های توسعه و آينده نگری، پل ارتباطی نهاد علم با نهاد های حاکمیتی و پشتیبان مناطق آزاد است

رئیس مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان برنامه و بودجه گفت: این مرکز به عنوان پل ارتباطی نهاد علم با نهاد های حاکمیتی و پشتیبان مناطق آزاد است.
آخرین_اصلاحات_مصاحبه_رئیس_پژوهش_و_آینده_نگری_برنامه_و_بودجه_352p
play-rounded-fill

ضمن بازدید از منطقه آزاد ماکو گفت: مرکز پژوهش های توسعه و آینده نگری با توجه به نقش منطقه آزاد ماکو در توسعه تجارت ملی در حوزه قفقاز ، اوراسیا و اروپا، مطالعات و پژوهش های لازم را در این خصوص در دستور کار قرار خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه آزاد ماکو، دکتر سید مهدی پاک ذات رئیس مرکز پژوهش های توسعه وآینده نگری به همراه معاون پژوهشی و مدیرکل پژوهش و کاربست های علمی مرکز، ضمن بازدید از توانمندی های منطقه آزاد ماکو بر لزوم همراهی پژوهشی این مرکز با نیاز های مناطق آزاد کشور تاکید کرد و ضمن اشاره به  لزوم بازنگری در نگاه به مناطق آزاد تجاری در کشور گفت:‌ در ایران مفهوم مناطق آزاد آنگونه که در خواستگاه اصلی خود بوده، اجرایی نشده و فقط شبه منطقه آزاد ایجاد شده است و نتیجتاً نمی توان توقعات مناطق آزاد را از مناطق آزاد ایران داشت.

وی با بیان اینکه باید موانع بر سر راه عملکرد مناسب مناطق آزاد برطرف و زیرساخت ها قبلا آماده می شد افزود: مناطق‌آزاد باید با کشورهای همجوارشان تعاملات اقتصادی داشته باشند و از طرفی خیالشان از بابت حکمرانی مرکزی به عنوان پشتیبان و مدافع، راحت باشد.

پاک ذات با بیان اینکه ظرفیت های ماکو برای سرمایه گذاری بسیار بالا است اظهار داشت:  منطقه آزاد ماکو در حوزه لجستیک، صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری مزیت های زیادی برای رشد دارد ولی باید موانع بر سر راه ترانزیت و حمل و نقل از مرز بازرگان و پلدشت با مذاکره با کشورهای ترکیه و آذربایجان رفع شود.

وی افزود: مرکز پژوهش هاي توسعه و آينده نگري همچون پل ارتباطی نهاد علم با نهاد های حاکمیتی، پشتیبان مناطق آزاد است و برای رشد و توسعه این مناطق در موضوعات پژوهشی از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

پاک ذات ادامه داد:  مرکز در خصوص نقش و جایگاه منطقه آزاد ماکو در توسعه ملی و همچنین جایگاه منطقه آزاد ماکو در توسعه تجارت ملی در حوزه قفقاز ، اوراسیا و اروپا، مطالعات و پژوهش های لازم را در دستور کار قرار خواهد داد.

در این نشست که با حضور دکتر حسین گروسی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، تعدادی از معاونان و مدیران ارشد منطقه برگزار شد، دکتر گروسی ضمن اشاره به جایگاه مهم منطقه آزاد ماکو در توسعه کشور، با اشاره به ضرورت تدوین مدل حکمرانی مناسب برای مناطق آزاد، به اصلاح و بروز رسانی اسناد مربوط به آمایش سرزمین منطقه تاکید کرد. وی افزود تخصصی شدن مناطق آزاد ، برند سازی منطقه آزاد ماکو و طراحی مدل توسعه روابط منطقه با ترکیه  هم از الزامات توسعه منطقه است. دکتر گروسی خواهان همکاری مرکز با منطقه برای انجام مطالعات مربوط به موارد فوق شد.

در ادامه دکتر پاک ذات آمادگی مرکز را برای همکاری کامل با منطقه در خصوص انجام مطالعات و پژوهش های مربوط به موارد ذکر شده را اعلام نموده و مقرر شد در حداقل زمان ممکن، همکاری فی مابین مرکز و منطقه اجرایی شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین