پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

معرفی ظرفیت های لجستیک هوشمند و دیتاسنتر منطقه آزاد ماکو در حاشیه سومین اجلاس وزرای ارتباطات «اکو»

ظرفیت های لجستیک هوشمند،‌ دیتاسنتر و خدمات پنجره واحد منطقه آزاد ماکو در حاشیه برگزاری سومین رویداد اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، سومین اجلاس وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورهای عضو سازمان اکو به میزبانی وزارت ارتباطات جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو صبح امروز در هتل اسپیناس افتتاح شد.

وزرای حاضر در اجلاس اکو ازغرفه سازمان منطقه آزاد ماکو واقع در  نمایشگاه دستاوردهای ایرانی حوزه فناوری بازدید کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: به لحاظ اهمیت فناوری های نوین و ict و فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از شرکت های دانش بنیان، تفاهم نامه ای با وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت در خصوص استقرار قطب چهارم دیتاسنتر در منطقه آزاد ماکو داشتیم.

حسین گروسی با بیان اینکه زیرساخت های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو یک موقعیت استثنایی و بین المللی است افزود: زیرساخت ها در این منطقه برای سرمایه گذاری در بخش دیتاسنتر آماده است.

وی به برگزاری اجلاس وزرای ارتباطات اکو و نمایشگاه دستاوردهای ICT اشاره کرد و اظهار داشت:‌در این نمایشگاه به شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی در خصوص واگذاری زمین اعلام آمادگی کردیم. همچنین موقعیت استراتژیک و مزیت های منطقه در حوزه های مختلف از جمله لجستیک به سرمایه گذاران خارجی تبیین شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه در بخش دیتاسنتر سه هزار رک برای  سرمایه گذاری در نظرگرفته شده است افزود: حداقل  ۱۵۰۰ رک به شرکت های خارجی واگذار می کنیم.

گروسی به تفاهم نامه منعقده با معاون وزیر صمت در خصوص ایجاد لجستیک هوشمند در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و اظهار داشت: ایجاد حمل و نقل هوشمند دراین منطقه بعنوان نقطه اتصال آسیا به اروپا  با هدف بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در زنجیره ارزش صنعت حمل‌ونقل در حوزه‌های مرتبط با حمل‌ونقل هوشمند این تفاهم نامه برای اولین بار در بین مناطق آزاد کشور منعقد شد.

وی اضافه کرد: به همین منظور برای ایجاد دهکده لجستیک، زمینی به مساحت ۱۸۲۰ هکتار اختصاص دادیم و در این خصوص آماده میزبانی از سرمایه گذاران در بخش لجستیک و انبارداری هوشمند هستیم.

رئيس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه به ظرفیت ایجاد گلخانه های هوشمند در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و اظهار داشت:  باید تمام تولید را به سمت فناوری های نوین ببریم بخصوص در گلخانه هیدوپونیک بستر صادرات فراهم است و تقاضاهای بسیاری از اروپا و روسیه برای واردات این محصولات داریم.

گروسی تصریح کرد: ایجاد باغ مدرن درپی تفاهم با شرکت های خصوصی را در دستور کار داریم چرا که اینگونه باغات علاوه بر محصول بیشتر، آب کمترنیز مصرف می شود آماده میزبانی از سرمایه گذاریم.

شایان ذکر است: یکی از اهداف برگزاری اجلاس وزرای ارتباطات اکو رسیدن به راه‌های توسعه همکاری‌های دو و چند جانبه بین کشورهای عضو اعلام شده است.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین