پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

در نمایشگاه مشهد مقدس، بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نامه با منطقه آزاد ماکو منعقد شد

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در تشریح دستاوردهای دومین نمایشگاه مناطق آزاد در مشهد مقدّس گفت: چهار تفاهم نامه همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری به ارزش ۱۰۴۰۰ میلیارد ریال با منطقه آزاد ماکو امضا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ماکو،فریدون فدایی دولت با بیان اینکه در این نمایشگاه فعالان اقتصادی،‌ سرمایه گذاران و مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه آزاد ماکو دیدار و در خصوص گسترش همکاری رایزنی کردند افزود:  رایزنی با شرکت های بخش خصوصی حاضر در نمایشگاه بخصوص در زمینه فعال سازی کریدور شرق به غرب و استفاده از ظرفیت های ترانزیتی منطقه آزاد ماکو از جمله اقدامات انجام یافته در این نمایشگاه بود. 

وی اضافه کرد: با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، تفاهم نامه گسترش روابط اقتصادی منطقه آزاد ماکو با منطقه ویژه اقتصادی سرخس در راستای توسعه برنامه های اقتصادی درحوزه لجستیک و هم افزایی و جذب سرمایه گذاری های داخلی وخارجی امضا شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو افزود:‌ همچنین توسعه تجارت، ترانزیت و فعال سازی محورهای مواصلاتی چین،‌ آسیای میانه و اروپا با بهره گیری از ظرفیت های طرفین و توسعه حمل و نقل ترکیبی و پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی و برقراری ارتباط ملی و بین المللی و صادرات مجدد و ترانزیت خارجی ترانسشیب منت از اهداف این تفاهم نامه بود.

فدایی دولت گفت:‌در این نمایشگاه تفاهم نامه مشارکت در راه اندازی واحد تولید تنگستن کاربید و الماس مصنوعی برای اولین باردر کشوربه ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال منعقد شد.

این مسئول اضافه کرد: این واحد تولیدی اقدام به تولید مواد اولیه انواع قالب ها، تولید فولاد، صنایع خودرویی× نظامی و جلوگیری از واردات و وابستگی خارجی،‌ایجاد بازار جدید صادراتی و تامین مواد اولیه تعداد زیادی از گارگاه ها در راستای رشد تولید، توسعه اشتغال

وی اضافه کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد ماکو و شرکت توسعه بار لیپار چابهار باهدف توسعه و تقویت زیرساخت های لجستیک و ایجاد تیرپارک در منطقه آزاد ماکو از دیگر دستاوردهای نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس بود.

فدایی دولت اظهار داشت: همچنین تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان منطقه آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی دامغان  امضاء شد. این قرارداد ها در راستای حمایت از کشاورزان و فعالین اقتصادی منطقه، رشد تولید و تحقق شعار سال منعقد شد.

وی خاطر نشان ساخت: با همکاری منطقه ویژه اقتصادی دامغان ماشین آلات و ادوات کشاورزی با قیمت مناسب و تسهیلات در اختیار کشاورزان منطقه قرار خواهد گرفت.

بنابراین گزارش در مسیر معرفی فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در این منطقه با ۳ سرمایه گذارخارجی رایزنی و ۱۱۰ جلسه گفت و گو و تبیین فرصت های سرمایه گذاری با علاقمندان در محل غرفه سازمان برگزار شد، .

در این نمایشگاه حضور۶ واحد صنعتی منتخب فعال در منطقه آزاد ماکو با ارائه انواع محصولات تولیدی از جمله شرکت دانش بنیان بتادنت،‌ شرکت ویستا آسان پوش،‌ شرکت دومان صنعت غرب، شرکت ماگوش و شرکت ابزارتامین صنعت پویا  و شرکت سالار تجارت در این نمایشگاه به معرفی محصولات تولیدی و صادراتی خود پرداختند.

همچنین عرضه کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری امکان سنجی شده و آماده عقد قرارداد با سرمایه گذار واجد شرایط و نیز حضور شرکت سرمایه گذاری و توسعه ماکو به عنوان تنها شرکت سرمایه گذاری سازمان های مناطق آزاد از بخش های قابل توجه در این نمایشگاه بود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین