پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اعلام آمادگی سازمان منطقه آزاد ماکو برای استمرار مساعدت در رفع مشکلات آب منطقه

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو از آمادگی این سازمان برای تداوم مشارکت و مساعدت در تامین آب و رفع تنش آبی منطقه خبر داد.

علی داداش زاده روز سه شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: همانطوری که شهروندان محترم مستحضرند براساس قانون تامین آب شهرها و روستاها برعهده سازمان آب منطقه ای و توزیع آب بهداشتی و سالم نیز به عهده شرکت آب و فاضلاب می باشد و در این راستای باتوجه به افزایش جمعیت و توسعه شهرها، شرکت آب منطقه ای و آب وفاضلاب باید براساس موقعیت مکانی و توسعه هرشهر برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت برای تامین آب داشته باشند و متولی این امر بر عهده این دوشرکت می باشد.

علی داداش زاده افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو که وظیفه ذاتی آن در قانون مناطق آزاد مشخص شده است در راستای محرمیت زدایی و تامین آب شهرها و روستاهای محروم اقدام به مساعدت برای تامین آب ۲۱ روستای فاقد آب و خط انتقال آب به تصفیه خانه نموده است.

وی از صرف هزینه ۲۴۰ میلیارد ریالی توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به همین منظور خبرداد و اضافه کرد: برای تامین آب سایر نقاط دارای مشکل آب در منطقه نیز این سازمان آماده مشارکت با متولی آن یعنی شرکت آب و فاضلاب است.
وی اضافه کرد: ‌بنابه پیشنهاد شرکت آب و فاضلاب در جلسه مشترک مقرر شد از سال جاری چندین حلقه چاه استراتژیک برای تامین آب در موارد بحرانی حفر شود که در این راستای سازمان منطقه آزاد ماکو نیز اعلام آمادگی برای مشارکت کرد.که متاسفانه اقدام موثری از طرف شرکت آب و فاصلاب به عمل نیامده و همچنان این موضوع معطل و بلاتکلیف مانده است.
و علیرغم پیگیری های سازمان همکاری و اقدام عملی از طرف شرکت آب و فاضلاب صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: بدلیل اینکه متولی این امر، شرکت آب وفاضلاب استان می باشد، به اذعان مدیران این شرکت صرف هزینه باید با تشخیص خود شرکت صورت می گیرد.
داداش زاده خاطرنشان ساخت: علاوه بر موارد ذکر شده سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو برای تامین آب روستاهای شهرستانهای شوط و پلدشت نیز مساعدت نموده است و بعد از این نیز درصورت همت و اراده دستگاه متولی، آماده هرگونه همکاری است.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین