پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

از ابتدای دولت سیزدهم، بیش از 16 هزار میلیارد ریال از محل طرح های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسیده است

مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و ۱۰.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد ماکو به اتمام رسیده یا در حال اجرا می باشد که از این میزان بالغ بر ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از محل طرح های به بهره برداری رسیده بخش خصوصی در منطقه آزاد محقق شده است.

آرش یوسف زاده در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت، وعده وفا  در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو افزود: با این میزان سرمایه گذاری برای بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر اشتغالزایی در این منطقه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه این میزان سرمایه گذاری از سال ۱۴۰۰ تا سه ماهه اول ۱۴۰۲ صورت گرفته اظهار داشت: از این میزان بیش از ۶ هزار و ۲۰۱ میلیارد ریال در حوزه کشاورزی شامل ۱۹ طرح زراعتی، دامپروری و شیلات  در منطقه آزاد ماکو توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

یوسف زاده با بیان اینکه در حوزه معدن نیز بالغ بر ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام پذیرفته افزود: ۱۱ طرح معدنی نیز دربخش های مرمریت سیاه، مس، مخلوط کوهی، تراورتن و .. در این منطقه سرمایه گذاری شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در بخش صنعت نیز بالغ بر ۳هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام شده اضافه کرد:

مدیرسرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو گفت : در حوزه لجستیک و حمل و نقل نیز دو شرکت محور طلایی و آنا تجارت وطن(فاز یک شهرک حمل و نقل و انبارهای لجستیک، نوبت دهی و ارائه خدمات حمل و نقل و خدمات رفاهی) با سرمایه گذاری جمعا ۳ هزار ۶۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از ۱۰۰ نفر در منطقه آزاد ماکو سرمایه گذاری کرده و در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز بالغ بر ۴۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده اضافه کرد: فاز اول مرکز تفریحی و گردشگری ايرانيان پارک گجوت با ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه کرد،  مجتمع ابدرمانی آبگرم شوط با ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری  در سال ۱۴۰۱و اقامتگاه سنتی کوهستان در بافت قدیم ماکو با ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری  به بهره برداری رسیده و فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان ساخت از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون نیز بالغ بر ۲۹ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری داخلی و ۱۰.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی محقق شده و یا در حال اجرا می باشد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین