پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

سفر عاشقان حسینی خارجی از مرز بازرگان به سوی كربلا / موکبی که بوی اخلاص می دهد

با نزدیك شدن اربعین حسینی و تردد زائران خارجی اهل کشورهای ترکیه،‌ آذربایجان، گرجستان و.. از مرز بین المللی بازرگان، این مرز بوی عاشقی و عطر دلدادگی به سرور و سالار شهیدان و خدمت به زائران اربعین حسینی می دهد.

معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با حضور در ورودی مرز بازرگان، ضمن استقبال از زائرین اهل کشورهای همسایه و تقدیر از زحمات موکب های خدمات رسان مستقر در این مرز گفت:‌ پیاده‌روی اربعین، یکی از بزرگ‌ترین، باشکوه‌ترین، پرشورترین و گسترده‌ترین مناسک و مراسم عزاداری مسلمانان و شیعیان و در زمره عظیم‌ترین اجتماعات مذهبی جهان است که نشان از عشق و دلدادگی مردم از تمامی کشورهای منطقه به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دارد.

بهنام امیریان با بیان اینکه میزان مشتاقان زائران خارجی برای شركت در پیاده روی اربعین حسینی از مرز بازرگان امسال نسبت به سال های گذشته افزایش یافته افزود: این نشان دهنده ایجاد بستر سازی در منطقه آزاد ماکو و تامین زیرساخت ‌ها به منظور ارائه خدمت و ایجاد رفاه برای زائران است.

وی ادامه داد:‌ در گذر از این مسیر، همه و همه از پیر و جوان گرفته تا دارا و ندار، افتخار خدمت به زائران اربعین را برای خود ثبت كرده وبا تمام وجود از زائران پذیرایی می كنند.

یکی از زائران اهل کشور ترکیه در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو گفت: وی می گوید: برای دومین سال پیاپی مرز بازرگان را برای تردد به كربلا انتخاب می كنم، ولی امسال نوع خدمت رسانی نسبت به سال های گذشته بهتر است.

یكی دیگر از زائران اربعین حسینی كه از آذربایجان وارد ایران شده با چشم هایی اشك آلود گفت: برای اولین سال است كه  به كربلا سفر می كنم و حس و حال  دیگری را  تجربه می کنم.

محمد طالبوف افزود: تجربه این سفر باعث می ‌شود در سال ‌های بعد عاشق ‌تر باشی و دلت بیشتر برای روزهای اربعین تنگ شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین