پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

سی و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو برگزار شد

سی و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو با حضور ائمه جمعه ماکو و شوط، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد ماکو، فرماندار و مدیران آموزش و پرورش شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در این جلسه گفت:‌ قانون به صراحت وظایف شورای آموزش و پرورش در مناطق آزاد کشور را مشخص کرده و مرجع اصلی سیاست گذاری در حوزه آموزش و پرورش این شورا می باشد.

بهنام امیریان با بیان اینکه در مناطق آزادی مثل ماکو که دارای چندین شهرستان است می توان دبیرخانه شورای آموزش و پرورش را برای پیگیری اجرای مصوبات در شهرستان ها تشکیل داد.

وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش،‌رکن مترقی آموزش وپرورش است اظهار داشت: موضوعات نرم افزاری در کنار سخت افزاری در این جلسات باید مطرح و در خصوص ارتقای آموزشی و تربیتی منطقه نیز تصمیم گیری کرد.

امیریان گفت: پروژه های احداث مدارس خیرساز رشد خوبی داشته و مطالبه کانکس زدایی از مدارس روستایی به فضل الهی محقق خواهد شد.

معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: این منطقه دارای ۳۸ مدرسه کانکسی است که نیاز به احداث مدرسه جدید دارد و در مجموع ۹۱ مدرسه در منطقه آزاد ماکو نیاز به بازسازی و مرمت  دارد.

امام جعه ماکو نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت علم آموزی و آموزش از معلمان در آموزش و پرورش به عنوان پدر و مادر برای دانش آموزان یاد کرد و گفت:‌دانش آموزان خانواده معلمان هستند و معلمان وظیفه سنگین در مورد تربیت دانش آموزان برعهده دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد هاشمی افزود: تربیت دینی دانش آموزان بسیار مهم است و باید بطور جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تربیت اسلامی دانش آموزان مهمترین وظیفه آموزش و پرورش می باشد اضافه کرد: تربیت دانش آموزان با بهره بگیری از مکتب اسلام و آموزه های دینی و تذهیب نفس بیش از پیش مورد توجه متولیان امر آموزش قرار گیرد.

امام جمعه ماکو با تاکید بر توجه بیشتر به برنامه های پرورشی در آموزش و پرورش اذعان داشت: در کنار آموزش در خصوص پرورش دانش آموزان نیز باید برنامه ریزی و توجه داشت.

امام جمعه شهرستان شوط نیز در این نشست، با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش در منطقه آزاد ماکو به عنوان مرجع مهم آموزشی باید در تولید آموزش نیز تاثیرگذار باشد گفت:‌آموزش در کنار پرورش و پژوهش می تواند نتیجه مطلوبی را داشته باشد .

حجت الاسلام والمسلمین جباری اضافه کرد:‌ ابزارهای اوقات فراغت در این منطقه با ۶۰ هزار دانش آموز فراهم نیست فلذا باید در کنار آن ابزارهای پژوهشی، علمی و تربیتی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در مصوبات شورای آموزش و پرورش باید جنبه حمایت از معلمان را نیز در نظر گرفت بیان داشت: مشکلات ایاب و ذهاب،‌ تغییرکاربری های مدارس شبانه روزی به روزانه مشکلاتی را برای تحصیل دانش آموزان بخصوص دختران ایجاد می کند و ضروری است با نگاه تیزبینانه مصوباتی در جهت رفع مشکلات آموزشی دراین جلسه تصویب کرد.

 

فرماندار شهرستان شوط نیز در این جلسه با تاکید بر ارتقای شاخص های آموزشی و سطح تحصیلی دانش آموزان گفت: شهرستان شوط نخبه پرور می باشد و امیدواریم با حمایت های منطقه آزاد ماکو شاهد شکوفایی تحصیلی دانش آموزان برای حضور در مقاطع تحصیلات تکمیلی باشیم .

در این جلسه پیگیری و تصمیم گیری در خصوص شناسایی محدوده های زمین با کاربری آموزشی، الزام شهرداری ها در اعمال ماده ۱۶ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش در خصوص  تخصیص زمین با کاربری آموزشی و… مورد بررسی قرار گرفت.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین