پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ماکو نقطه تلاقی کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو که برای معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری و گردشگری منطقه آزاد ماکو در قالب هیئتی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به چین سفر کرده است،‌در گفت و گو با فعالان اقتصادی چین گفت: ماکو از موقعیت ژئواستراتژیک و در نقطه تلاقی کریدور بین المللی شرق به غرب و شمال به جنوب قرار دارد.

حسین گروسی افزود: «کریدور حمل و نقل بین المللی شرق-غرب» ظرفیت‌ ایجاد چارچوبی برای یک شبکه ارتباطی پرقدرت ازچین تا کشورهای بالتیک و اسکاندیناوی را دارد و موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو در واقع نقش سرزمین چهارسو در این مسیر و طرح «یک‌جاده-یک‌کمربند» چین را ایفا می کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه «یک جاده یک کمربند» (BRI) چین که شرق را به غرب وصل میکند افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد ، منطقه آزاد ماكو با ارزش افزوده ترین نقطه برای ایجاد دهکده لجستیک و تبدیل شدن به قطب جذب و توزيع كالا بواسطه اتصال کریدورهای  شرق – غرب و شمال – جنوب می باشد.

گروسی اضافه کرد:‌ برای ایجاد لجستیک هوشمند به منظور جهانی شدن برای اولین بار بین مناطق آزاد کشور و سازمان منطقه آزاد ماکو با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است.

حسین گروسی با بیان اینکه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو یک موقعیت استثنایی و بین‌المللی است، افزود: زیرساخت‌ها در این منطقه برای سرمایه‌گذاری در بخش دیتاسنتر نیز آماده است.

در این دیدارها،‌ فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران چینی نیز ضمن استقبال از بسته ها فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو به همکاری اقتصادی و صنعتی تاکید کردند.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین