پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

اجرای ۴۲۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در منطقه آزاد ماکو از مهر ۱۴۰۱ تا مهر ۱۴۰۲

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از مهرماه ۱۴۰۱ تا مهرماه ۱۴۰۲، ۲۲ پروژه عمرانی با اعتبار چهارهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل درآمد های سازمان منطقه آزاد ماکو به مرحله اجرا در آمده است.

علی داداش زاده در گفت و گو با پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو در تشریح اهم پروژه های در دست اجرا در این بازه زمانی افزود: آبرسانی به مزارع، احداث و توسعه شهرک صنایع سبک و ساختمان و تاسیسات تکمیلی و محوطه سازی فرودگاه مجموعا با ۴۵۷۴۶۷ میلیون ریال اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه لایتینگ سطوح پروازی و سیستم روشنایی محوطه پیرامونی فرودگاه نیز با  105,772 میلیون ریال اجرا شد اضافه کرد: احداث بزرگراه ماکو-بازرگان (فاز سوم- آرامسازی کشمش تپه)، احداث بزرگراه از گیت ورودی تا بازرگان و احداث جاده کمربندی بازرگان به مجموعه لجستیک و جاده ساری سو مجموعا با هزار و ۷۴۴ میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی است که در طول یک سال گذشته اجرایی شد.

داداش زاده با بیان اینکه تعریض و بهسازی جاده مرگنلر به پلدشت (احداث پل قره جالو و تعریض جاده اطراف و واریانت مربوطه) با 206,782 میلیون ریال نیز اجرا شد اذعان داشت: مطالعه و احداث محور دوم ماکو – بازرگان (جاده قلیش لانمیش) در حال اجراست. همچنین انجام آماده سازی زمین برای زون اول(A)  و انجام آماده سازی زمین برای زون دوم (B) و مطالعه و اجرای سایت محوطه گیت ورودی و گمرک منطقه در حال اجرا می باشند.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ماکو از ایجاد، تکمیل و توسعه زیرساختهای محورها و سایت های گردشگری طبیعی و تفریحی منطقه با 137,881 میلیون ریال خبر داد و اضافه کرد:  مطالعه و اجرای منظرسازی مسیر ماکو- بازرگان و طرح تفصیلی و موضوعی محور از دیگر پروژه های عمرانی یک سال اخیر منطقه آزاد ماکو می باشد.
وی همچنین مشارکت در احداث، تعمیر و تجهیز مصلی و مراکز مذهبی شهرستان ماکو  و مشارکت در آبرسانی به روستاهای منطقه را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و تصریح کرد: مشارکت در اجرای طرح های هادی و خدماتی روستاهای منطقه ، مشارکت جهت بهبود عمران و خدمات شهری شهرداری‌های منطقه، تعمیر، تجهیز و بهسازی بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی منطقه و مشارکت در احداث، تجهیز و بهسازی مسکن محرومین (تفاهم نامه با کمیته امداد و بنیاد مسکن) از جمله اقدامات این معاونت در یک سال گذشته می باشد.

داداش زاده خاطرنشان ساخت: برای احداث فنس محدوده منطقه آزاد ماکو نیز  159,189 میلیون ریال هزینه شده و یکپارچه سازی سیستم پایش تصویری منطقه نیز با 38,986 اعتبار انجام یافت.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین