پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

نقش علمای تشیع و اهل تسنن در وحدت و انسجام منطقه آزاد ماکو بی بدیل است

معاون حقوقی رئيس جمهور با اشاره به اینکه علما با عقلانیت و فهم والا به پیشبرد اهداف کمک میکنند گفت: نقش علمای تشیع و اهل تسنن در وحدت و انسجام منطقه آزاد ماکو بی بدیل است و و به دشمن اجازه نفوذ و مشکل آفرینی نخواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌ محمد دهقان روز چهارشنبه همزمان با هفته وحدت در جمع علمای اهل تسنن و تشیع در منطقه آزاد ماکو افزود: هدف از سفر به منطقه آزاد ماکو بررسی مجدد و بازبینی وضعیت مناطق آزاد است.

وی اضافه کرد:‌ بررسی هایی انجام دادیم تا بدانیم چه آسیب ها و موانعی وجود داشته که از هدف ایجاد مناطق آزاد دور افتاده ایم و چه باید کرد که تداخلات رفع شده و موانع توسعه برداشته شود و توسعه فراگیر شده و سرمایه گذاری اتفاق بیفتد.

دهقان با بیان اینکه دولت میتواند از ظرفیت های مناطق آزاد برای توسعه، عمران و آبادانی کشور استفاده کند اذعان داشت:‌ منطقه آزاد ماکو ظرفیت‌های گسترده رشد اقتصادی و تاثیر آن در اقتصاد ملی دارد. این منطقه با ظرفیت جغرافیایی،. ترانزیتی، فرودگاهی و گمرکی و قرابت با کشورهای ترکیه و آذربایجان و همچنین وجود متخصصان و فعالان اقتصادی توانمند با اقدامات تحولی می تواند نقش مهمی در رشد اقتصاد ملی ایفا کند.

وی با اظهار خرسندی از اینکه در بین علمای دینی این منطقه حاضر شده و اتحاد و وحدت این منطقه به الگوی برای وحدت در بین کشور می‌تواند تبدیل شود اظهار داشت: ایجاد فرقه‌های شیطانی در بین امت اسلامی از نقشه‌های شوم دشمنان ایران اسلامی است.

وی خاطرنشان ساخت: به حمد خداوند ملت ایران هوشیار و بیدار بوده و در برابر نقشه‌های شوم دشمنان با قدرت ایستادند و در سایه وحدت امنیت در کل کشور شکل گرفته و وحدت در داخل کشور فراگیر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این جلسه گفت: رویکرد اصلی سفر معاون محترم حقوقی رئیس جمهور به منطقه آزاد ماکو بررسی مشکلات و مسائل منطقه آزاد ماکو و دیگر مناطق می باشد.

حسین گروسی با بیان اینکه به سبب برادری و برابری شیعه و سنی امنیت کامل در منطقه برقراراست افزود: در سایه امنیت پایدار و آرامش طرح‌های بسیار خوبی در منطقه آزاد ماکو در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه آمایش سرزمینی و طرح جامع این منطقه در دست تدوین است گفت: این طرح‌ها برای رشد و توسعه منطقه آزاد ماکو برنامه‌ریزی شده است.

امام جمعه ماکو نیز در این مراسم گفت: آسایش مرزنشینان در سایه اتحاد و همدلی میباشد و منجر به رشد اقتصادی خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی امام‌جمعه ماکو با اشاره به اهمیت وحدت از دیدگاه قرآن اظهار کرد: از جملهٔ مسائل مهم سیاسی و اجتماعی دین مبین اسلام اتحاد و وحدت و همدلی در بین امت اسلامی است؛ لذا خداوند تبارک‌وتعالی در قرآن کریم آیات مختلفی را در خصوص وحدت مسلمانان و دوری از اختلاف و تفرقه بیان فرموده است.

ماموستا بکری امام جماعت اهل سنت ماکو هم در این مراسم با بیان اینکه امام راحل برای وحدت و اتحاد بسیار تاکید کرده است گفت: وحدت یک مسئله کاملاً عقلانی بوده و از روی فکر و اندیشه درست انتخاب شده است.

نماینده مردم شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مردم منطقه آزاد ماکو تا حالا نتوانسته اند به معنای واقعی در طول ده سال گذشته از مزایای منطقه آزاد بهره مند شوند که با اتمام فنس کشی و استقرار گمرک در ورودی منطقه این امر حاصل خواهد شد.

محمد علیپور رحمتی  با بیان اینکه نبود وحدت می‌تواند به نقطه ضعفی برای پیش بردن نقشه‌های شوم استکبار جهانی در منطقه تبدیل شود اذعان داشت: با حضور روحانیت شیعه و سنی و برادری و برابری بین مسلمانان اختلافی در بین امت اسلامی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز الگویی از وحدت در بین کشورهای اسلامی است افزود: در سایه وحدت امت اسلامی اقتدار وعظمت متوجه امت اسلامی است.

 

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین