پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

رفع مشکلات بزرگترین مرز زمینی کشور در گرو اجرای کامل قانون حکمرانی یکپارچه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: رفع مسائل و مشکلات بزرگترین مرز زمینی کشور و گمرک بازرگان در گرو اجرای کامل قانون حکمرانی یکپارچه و ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو،‌حسین گروسی روز یکشنبه در جلسه رفع مشکلات بزرگترین مرز زمینی کشور و گمرک بازرگان که با حضور جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی، فرماندار،‌دادستان و جمعی از مسئولین برگزار شد افزود: ایجاد منطقه آزاد موهبت و فرصتی قانونی است که می تواند در رشد و تعالی نه تنها منطقه بلکه کشور تاثیرگذار باشد.

وی وجود امنیت را لازمه توسعه پایدار عنوان کرد و ادامه داد: احساس امنیت توسط شهروندان به‌عنوان زیرساختِ هر پیشرفتی مطرح است و خوشبختانه امنیت این منطقه و مرز بازرگان مثال زدنی است.

گروسی با اشاره به اینکه مدیریت یکپارچه، الزام قانونی و مورد تاکید ماده ۲۷ قانون مناطق آزاد و ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور است اذعان داشت: دستگاه‌های اجرایی دولتی مستقر در مناطق آزاد به حکم قانون اگر در همه اقدامات‌شان تحت اشراف و مدیریت سازمان منطقه آزاد به‌عنوان نماینده دولت عمل کنند اینگونه ناهماهنگی ها بخصوص در گمرک برطرف می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو خاطرنشان ساخت: با رفع مشکل دوحاکمیتى و اتخاذ تصمیم نهایی از سوی مدیر عامل مناطق آزاد و اعمال مدیریت واحد، شهروندان این مناطق ذینفع خواهند بود و دستگاه های مستقر در این محدوده در صورت عدم تمکین از قوانین مناطق آزاد خسارات زیانباری به شهروندان وارد خواهند کرد.

قابل ذکر است:‌.این قانون به ‌گونه‌ای گویا و شفاف است که عنوان می‌کند؛ تمامی وظایف، اختیارات، مسئولیت‌ها و هرآنچه در دستگاه‌های اجرایی مستقر در مناطق آزاد به استثنای نهادهای امنیتی و دفاعی و حوزه دفتر مقام معظم رهبری بر عهده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد است. هر دستگاهی بگوید ما از این قانون پیروی نمی‌کنیم تخطی، تخلف و درنهایت عدم اجرای نص صریح قانون میتواند ارتکاب احتمالی جرم را برای خاطی به دنبال داشته باشد.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین