پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

استاندار: اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو در طرح ملی مسکن قابل تقدیر است

استاندار آذربایجان غربی گفت: اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو در اجرای طرح ملی مسکن در شهرستان های ماکو،‌ شوط و پلدشت قابل تقدیر است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو محمدصادق معتمدیان روز سه شنبه در جلسه شورای تامین مسکن استان با محوریت شهرستان ماکو با اشاره به اینکه تمرکز بر بافت فرسوده در داخل شهرهای استان عاملی برای رشد جهشی تولید مسکن به شمار می رود، گفت: در این مناطق، زیرساخت های لازم مهیا بوده و می توان با هزینه های کمتر، زمینه ساخت واحدهای مسکونی را فراهم کرد.

محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی، افزود: بافت های فرسوده به علت اینکه داخل شهرها بوده و خدمات زیربنایی دارند، می توانند به سرعت در حوزه ساخت مسکن جدید کمک کار اجرای طرح نهضت ملی مسکن باشند.

وی همچنین با اشاره به مزایای نوسازی بافت های فرسوده، خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش هزینه ها، زیباسازی شهر به ویژه در مناطق مرکزی صورت گرفته و در این خصوص گام های اساسی تری در آذربایجان غربی برداشته شود.

استاندار آذربایجان غربی به تاکید ویژه رئیس جمهور درخصوص تلاش مستمر و بدون وقفه در حوزه تامین مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز اشاره کرده و افزود: در آذربایجان غربی اقدامات خوبی بخصوص در حوزه تامین زمین صورت گرفته و رتبه های بالای کشوری را در اختیار داریم.

معتمدیان همچنین با بیان اینکه مرحله دوم طرح، آماده سازی اراضی اختصاص یافته به نهضت ملی مسکن است، اضافه کرد: در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته و نیازمند تلاش بیشتر می باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اهتمام جدی در حوزه ایجاد خدمات زیربنایی در سایت های مربوط به نهضت ملی مسکن آذربایجان غربی، افزود: مرحله ساخت واحدهای مسکونی مربوط به نهضت ملی مسکن در حال انجام بوده و نسبت به اختصاص و آماده سازی زمین در این خصوص، اقدامات بیشتری باید صورت گیرد و تامین منابع مالی در این باره بسیار مهم و اساسی است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در راستای توسعه شاخص های مسکن، توجه به ایجاد شهرهای جدید بوده و در این خصوص امکان توسعه در شمال استان را داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری دور دوم سفر شهرستانی به ماکو و برگزاری نشست بررسی مصوبات سفر اول سفر استاندار آذربایجان‌غربی،گفت: توسعه روستاهای ماکو در بین این ۲ سفر مشهود بوده و شاهد بهبود خدمات رسانی با نگاه ویژه دولت سیزدهم در روستاهای این منطقه هستیم.

یاسر رهبردین افزود: در بین سفر اول و دوم به شهرستان ماکو، شاهد توسعه راه ها، احداث کلاس های درس روستایی، ارتقای شاخص های گازرسانی، اجرا و بازنگری طرح های هادی، اجرای طرح آبیاری و آبخیزداری و همچنین توسعه پوشش اینترنتی در روستاها بودیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با تامین اعتباری که از منابع ملی، استانی و مشارکت منطقه آزاد ماکو انجام شده، ۳۹ کیلومتر راه روستایی احداث و آسفالت شده و هفت کیلومتر نیوجرسی نیز در راه های اصلی منطقه جای گذاری شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در راستای توسعه خدمات آموزشی به ویژه در روستاهای ماکو، افزود: علاوه بر احداث مدرسه ۱۰ کلاسه استثنایی در شهر ماکو، چهار کلاس درس برای جمع آوری مدارس کانکسی در روستاها احداث شده است.

رهبردین با بیان اینکه گازرسانی به ۱۲ روستا در بین ۲ سفر شهرستانی مقام عالی استان در ماکو به اتمام رسیده، ادامه داد: اجرای طرح هادی در هشت روستا و مطالعات بازنگری در ۹ روستا نیز در این مدت صورت گرفته است.

وی در ادامه از احداث ۳.۵ کیلومتر کانال آبیاری در روستاهای ماکو خبر داده و افزود: سه رشته قنات و ۲ طرح آبخیزداری در این مدت در ماکو اجرایی شده که نقش مهمی در ذخیره سازی و تامین آب کشاورزی منطقه داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی یکی از مطالبات روستاییان استان به ویژه شهرستان ماکو را توسعه خدمات اینترنتی و پوشش مناسب عنوان کرده و یادآور شد: در این راستا بین ۲ سفر شهرستانی، در ۱۴ روستا پوشش اینترنتی مناسب در این شهرستان ایجاد شده است.

رهبردین همچنین از اتمام عملیات اجرایی اتصال خط دوم آب شرب ماکو از تصفیه خانه شماره یک به شماره ۲ خبر داده و اظهار داشت: با این اقدام، ۱۸۰ لیتر بر ثانیه به دبی آب این تصفیه خانه افزوده شده و روند مناسبی در آبرسانی به شهروندان ایجاد خواهد شد.

وی در پایان گفت: طبق برنامه ریزی ها، تا دهه فجر امسال میزان شاخص های توسعه ای در ماکو با اجرای کامل مصوبات سفر شهرستانی، رشد قابل توجهی خواهد داشت.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین