پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

ماکو گنج پنهان در حوزه لجستیک

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه نمایشگاه کیش اینوکس 2023 در جمع خبرنگاران گفت : منطقه ازاد ماکو یک گنج پنهان در کشور است که در صورت توجه به موقع و ویژه مسئولیتی ظرفیت های عظیمی ایجاد خواهد کرد .

حمزه حورسی درگفت و گو با طلانیوز با بیان اینکه ماکو به عنوان دروازه قدیمی جاده ابریشم موقعیت استراتژیک در حوزه لجستیک دارد اظهار کرد : رویکرد منطقه آزاد ماکو در حوزه لجستیک متمرکز است و در این حوزه اقداماتی نیز انجام شده است اما کمبود هایی از گذشته نیز وجود داشته است .

وی با اشاره به اینکه جاده هایی تحت عنوان لجستیک توسط منطقه آزاد ماکو در حال احداث است گفت : بارهای ترانزیتی زیادی از طریق جاده های لجستیک در حال جابجایی است و این ظرفیت ها توسط منطقه آزاد ماکو ایجاد شده است .

معاون اقتصادی منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه یک ظرفیت نیز در حوزه ریلی وجود دارد که به آن توجهی نشده است عنوان کرد : از شهر مرند تا مرز بازرگان فاقد شبکه ریلی هستیم که در صورت ایجاد راه ریلی امکان اتصال آن به شبکه ریلی ترکیه و از آن طرف به اروپا متصل خواهد شد.

حورسی با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو پیگیر احداث یک راه ریلی در این منطقه است افزود : در این حوزه تفاهم نامه ای آماده کردیم که در یکی دو روز آینده به امضا خواهد رسید و با سرمایه گذاری و همکاری با چند شرکت خارجی این شبکه ریلی احداث خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از این شبکه ریلی در محدوده منطقه آزاد ماکو قرار دارد گفت : این شبکه ریلی امکان اتصال شرق و غرب جهان را میسر می کند از کشور چین تا شهر مرند از طریق مرز سرخس اتصال ریلی داریم و با احداث این شبکه ریلی ظرفیت ترانزیتی کشور را تا چند برابر افزایش خواهد یافت .

حورسی افزود : ظرفیت ترانزیتی کشور در سال در حد 12 میلیون تن می باشد اما این ظرفیت می تواند تا هشتاد میلیون تن نیز افزایش یابد . این شبکه ریلی به افزایش ظرفیت ترانزیتی کشور کمک شایانی خواهد کرد .

معاون اقتصادی منطقه آزاد ماکو در پایان با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو ظرفیت های گردشگری زیادی نیز دارد ادامه داد : در حوزه گردشگری با شرکت های علی بابا و دیجی کالا تفاهم نامه هایی امضا کردیم و طرح های مختلف از جمله دهکده های تفریحی و مجتمع های تجاری را در نظر داریم تا بتوانیم در حوزه گردشگری ظرفیت های منطقه آزاد ماکو را فعال کنیم .

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین