پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

|

Search
Close this search box.

پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد ماکو

Search
Close this search box.

«کیش اینوکس» دروازه آسیا به اروپا را در آغوش گرفت

نمایشگاه بین المللی «کیش اینوکس» امسال تفاوت چشم گیری با سال‌های گذشته دارد که یکی از مهمترین آنان حضور سازمان‌های هفت گانه مناطق آزاد کشور در این رویداد است.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو به نقل از به گزارش ایرنا،  حضور مناطق آزاد در این رویداد بین المللی سبب شده تا نه تنها از ظرفیت حضورغول‌های اقتصادی کشور برای حل مشکلات خود استفاده کنند، بلکه با شناسایی پتانسیل‌های سایر مناطق آزاد در راستای تکمیل زنجیره توسعه کشور قدم بردارند.

سازمان منطقه آزاد ماکو یکی از فعال‌ترین غرفه‌ها را در دهمین دوره «کیش اینوکس» دارد و مدیرعامل این سازمان شخصا برای حضور در این رویداد بین المللی در کیش حضور یافته است؛«حسین گروسی» در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه رویداد بین المللی «کیش اینوکس» به عنوان یکی از بزرگترین و موثرترین رویدادهای اقتصادی کشور محسوب می‌شود، گفت: این رویداد نقش بسزایی در معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی کشور بخصوص مناطق آزاد به عنوان موتور محرک توسعه اقتصاد کشور بر عهده دارد.

وی با اشاره به برگزارش نشست‌های تخصصی اقتصادی در قالب نمایشگاه بین المللی «کیش اینوکس» اظهار کرد: تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی داخلی و بین المللی با برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوعات روز اقتصادی در ابعاد کشوری و جهانی از دیگر ظرفیت‌های کم نظیر این رویداد است که در این راستا منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور و دروازه ورودی ایران از سمت اروپا، حضور فعال دارد.

«گروسی» با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو از ظرفیت حضور سرمایه گذاران در این نمایشگاه بهره‌مند می‌شود، افزود:‌ این منطقه علاوه بر داشتن مزایای قانونی مناطق آزاد با برخورداری از موقعیت استثنایی در حمل و نقل و ترانزیت کالا به واسطه اتصال به بازارهای اروپا و آسیای میانه و برخورداری از فرودگاه دارای مرزهوایی با امکان انجام پروازهای بین المللی موقعیت استثنایی در تبدیل شدن به هاب لجستیک کشور را دارد.

وی با اشاره به تبدیل ۶۰ کیلومتر از راه‌های منطقه به بزرگراه افزود:‌ استقرار گمرک بازرگان به عنوان بزرگترین و مهمترین گمرک زمینی کشور در کنار گمرک پلدشت و برخورداری از زیرساخت‌های لجستیکی مجهز(انبارها و تیرپارک‌های هوشمند) و درحال توسعه برای تسهیل صادرات و واردات از دیگر مزایای نسبی منطقه آزاد ماکو است.

«گروسی» با اشاره به وجود اراضی وسیع برای فعالیت‌های مختلف بخش کشاورزی ( زراعت، باغداری، دامپروری، شیلات) در این منطقه اذعان کرد: زنجیره کشاورزی و امنیت غذایی در منطقه آزاد ماکو در حال شکل گیری است و هم اکنون پروژه کلان بزرگترین باغ مدرن و مکانیزه گردو در حال احداث است.

وی اضافه کرد: وجود معادن متنوع و سنگ‌های ساختمانی و تزئینی و وجود جاذبه‌های فراوان طبیعی، فرهنگی و تاریخی گردشگری با قابلیت توسعه گردشگری طبیعت و بوم گردی گ‌ها فرصتی برای کسب و کار در حوزه معدن و گردشگری فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو برخورداری از نیروگاه برق با سرمایه گذاری خارجی، وجود خطوط لوله انتقال گاز جهت تامین گاز مورد نیاز صنایع انرژی بر، وجود شهرکهای صنعتی برای فعالیت‌های تخصصی، صنایع سبک، نیمه سنگین، انرژی بر و جمعیت فعال و آماده به کار قابل توجه و بالای ۵۰ هزار نفری ساکن منطقه را از جمله مزایای منطقه آزاد ماکو برای فعالیت در حوزه صنعت عنوان کرد.

گروسی در پایان گفت: برنامه اتصال راه آهن تبریز به ترکیه از محدوده منطقه، ایجاد، برقراری و گسترش خدمات در حوزه ICT با عنایت به قرار داشتن منطقه در مسیر فیبر نوری اروپا، در کنار واگذاری زمین با شرایط مناسب سرمایه گذاری با حداقل هزینه فرصتی را در منطقه آزاد ماکو برای سرمایه گذاری فراهم نموده که با معرفی آن ها در نمایشگاه «کیش اینوکس» می توان توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی حاضر در این نمایشگاه را جلب کرد.

«کیش اینوکس» نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی است که در آن فرصت‌های سرمایه گذاری کشور معرفی می‌شود.

این نمایشگاه از ۱۵ تا ۱۸ آبان ماه در کیش برگزار می‌شود.

پست الکترونیکی
واتساپ
چاپ
سید ذبیح الله امامزاده
سید ذبیح الله امامزاده
کارشناس خبر و رسانه

آخرین اخبار

اخبار مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه ترین عناوین